Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Helen Johanne Berget

[#56213] Ole Rudsødegården f.ca 1700 Hole i Buskerud

Recommended Posts

Jeg er fremdels på jakt etter foreldrene til Anders Olsen f. 1722 Tangen (Tangen Skredderen) Han kjøpte halve Onsager ca 1758.I kirkebøkene for Hole finner jeg en Ole Rudsødegården i 1723 Da ble et av hans barn døpt Navnet på barnet tyder jeg til Anders. Jeg lurer derfor om dette er det rette.Vennlig hilsen Helen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ellef Ellefsen

Hei.Barnet til Ole Rudsøgaarden som ble døpt Dom. Palm: 1723 i Hole får jeg til å bli Anbiør. LenkeForsøkte og et forstørret utklipp. Håper andre også svarer i denne tråden, slik at barnets navn med sikkerhet kan fastslåes.Mvh Ellef.

bilete4185.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ellef Jeg har nok tolket feil Det er iklke Anders det stårHilsen Helen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

hei, Ambjørg er nok riktig, men hun som ble døpt i 1723, døde nok som liten, for 27. september 1727 blir en ny Ambjør døpt, jfr. lenke (helt nederst). LenkeAmbjørg var datter av Ole Rolvsen Rudsødegård og Abigael Guttormsdatter Nes. Ambjørg giftet seg med Ole Andersen (fra Rørvika), og deres sønn, Ole Olsen Røssegarden (Søndre Rudsødegård), giftet seg med Anne Andersdatter Onsager, en datter av Anders Olsen Tangen/Onsager (han som du leiter etter opphavet til) og Guri Nielsdatter Gjesvold (så verden er ikke stor...).Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei AstridDet er som du sa verden er ikke stor!Aders Olsen (skredder)Tangen Onsagers Barn: Kari Andersdtr.f.1770 var gift med Lars Bentsen Onsager f.1764 Deres barn Guri Larsdtr g.m.Gulbrand Gulbrandsen Stixrud eller Bergaardenderes sønn ole Gulbrandsen f.1819 død 1845 g.m. Karen Isaksdtr. Hennes far var fra BønsnæsOle og Karens sønn Gulbrand Olsen (bodde på Karlsrud) da moren giftet seg igjen.Ole Gulbrandsen g.m.Andrea Elise Arnljotsdtr.Kolkind De var mine oldeforeldreMed hilsen Helen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.