Gå til innhold
Arkivverket

[#56214] Fra Halden, men Bymarken i Fredrikstad i 1900


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

FT 1900 viser familien Nystrøm bosatt på Bymarken 10 i Fredrikstad, og tilhørerende Frelsesarmeen. LenkeJeg hadde håpet å få hjelp hos Frelsesarmeen, men det fikk jeg ikke…Det er Olgas familie jeg følger. Hun tilhørte en gammel Tistedals-slekt. Foreldrene bodde litt i Finland og litt i Sverige før de igjen kom til Norge og Halden.Jeg har flg. opplysninger om henne:Olga Marie Pedersen, f. i Finland 14/8-1873, konfirmert i Sverige i 1888. Gift i Asak kirke i Halden 1/9-1895 med skomaker Anders Nyström (Nilsson), f. 27/3-1867 i Eda i Värmland i Sverige.Selv om Olgas fødselsår ikke stemmer i folketellingen, vil jeg tro dette er riktig familie. Det skulle vært veldig moro og fulgt familien videre og sett om det er nålevende etterkommere. Det ble kanskje flere barn i familien også? Og ble de boende i Fredrikstad? Jeg er ikke sikker på om Bymarken tilhører Øst- eller Vestsiden...Alle opplysninger om denne familien mottas med takk!Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Hei Nina. Jeg vet ingen ting om familien, men Bymarken eller byens marker er det navnet vi bruker om området øst for Gamlebyen og Kongsten fort. Dersom du søker i telefonkatalogen på 1881 finnes det noen som heter Nystrøm her i distriktet. Håper det kan være til hjelp. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Hei Bjørn! Takk for plassering av byens marker i Fredrikstad!! Greit å vite.... Skulle gjerne funnet ut mer om de som er nevnt i FT 1900 før jeg evt. kontakter nålevende. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.