Gå til innhold
Arkivverket

[#56218] Usemja kring garden Lyng på Stiklestad !


Gjest Leiv Magne Apelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Leiv Magne Apelseth

Garden Lyng var kjelde for ei usemje frå før 1283 og i mange tiår utetter 1300 talet.Fleire av landets leiende menn innan so vel verdsleg som kyrkjeleg aristokrati var på ulike vis direkte eller indirekte involvert i usemja, jamvel og kongemakta.Er det nokon som kjenner til faghistorisk arbeid (seinare enn Munch, NFH), og som særskild tar for seg denne usemja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

I Magnus Mardals artikkel 'Aspa-slekten - en Nordmørsk stormannslekt fra 1300-tallet' i NST XXXII (1989) s. 53 - 64, er stridighetene rundt Lyng et ganske sentralt tema, men denne kjenner du truleg til? Mange vil vel og setja spørjeteikn ved om Mardal var faghistoriker (Sjå Vigerust).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Magne Apelseth

Er var klar over Mardals artikkel. Men eg hadde faktisk trua på at det faghistoriske miljøet i Trondheim kunne ha produsert ein artikkel om denne usemja kring Lyng, men eg har til no ikkje funne noko far etter nokon slik artikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thomas berg

I Verdal Historielag sine skrifter 23, Årbok 1996, har Tine Berg Floater ein artikkel om Lyng-gardane. Denne heiter 'Rett og urett i middelalderens Verdal'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Magne Apelseth

Det der var den type artikkel eg var på utkikk etter, og denne artikkelen var ukjent for meg. Takk til Thomas Berg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.