Gå til innhold
Arkivverket

[#56230] Vardal.Johanne Olsdatter d 1882.Skilt. Fra hvem?


Gjest Kirsti Rye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Rye

Jeg trenger hjelp til å finne ut om Johanne død 14 des 1882 i Vardal er den samme som i 1848 ble gift med Guldbrand Olsen, og håper at noen lokalkjente vet dette.Soga er denne.Johanne Olsdatter blir døpt 7 okt 1827 i Vardal. Foreldre Ole Engebretsen og Helene Jensdatter. Bosted er oppgitt til Fruset.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9307&idx_id=9307&uid=ny&idx_side=-70>Lenke16 jan 1848 gifter Johanne seg med Gulbrand Olsen.Bosted er Gjøvigeie Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Har sett på den dama du fant,det står at hun er fraskilt!Videre står det at fødestedet er Rambækstuen,men det stemmer ikke med lenken din om dåpen hennes. Død:javascript:void parent.query.showRecordDetails (708,1,1);Dåp:LenkeMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Sender lenken på død en gang til: Protokoll: A 9 Side: 153 Nr: 16 År: 1882 Kirke: Vardal, Hunn Sogn Dødsdato: 14.12.1882 Begravet dato: 20.12.1882 Jordfestet dato: 07.01.1883 Fornavn: Johanne Farsnavn: Olsdatter Slektsnavn: Bosted: Vighagen Yrke: Fattiglem Sivilstand: Fraskildt Kjønn: K Alder: Født dato: 1826 Fødested: Rambækstuen Oppholdssted: Dødsårsak: Mavetilfælde Legebesøk: Ja Anmeldt: Ja Far/ektemann fornavn: Far/ektemann farsnavn: Far/ektemann slektsnavn:Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei Ann-MaryJa, jeg har funnet mange nyttige opplysninger i lenken du henviser til.Johanne Olsdatter som er døpt 7 oktober har 4 søsken. Randine f 1822 er født på Rambek, Matias 1824 på Vieberg, Marthe f 1825 på Vigen og Elisa f 1826 på Vigen.Det er jo ikke alltid at alder og fødested stemmer med det som er opgitt, så det kan jo tenkes at hun som dør i 1882 er identisk med hun som er døpt 7 oktober, det er det jeg ikke er sikker på.Ser at jeg har formulert meg uklart i innlegg 1. Det jeg mente var at jeg finner ikke andre Johanne Olsdatter i passe alder blant døde 1848 - 1865.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Dette er Johanne konfirmert,nr 45 Permanent sidelenke: Lenke Men jeg vet ikke om det kan føre til en oppklaring.Hun er ført som Johanne Olsdatter Rambeks?mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Jeg ser at ved dåpen er fadderne fra Rambek og Gjøvigeje: 1827 Johanne Ole Engebretsen Fruseth Helene Jensdr. Fruseth Gift Mann Lars bor Bonlien Gift Kvinne Lars' H. bor Bonlien Gift Mann Johannes bor GiøvigE. Gift Kvinne Johannes' H. bor GiøvigE. Mann Johannes bor RambekJeg tror du har rett dame!Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Takk Ann-Mary.Det er så lett å stirre seg blind på det en selv tror er rett, at det er godt at andre kan komme med kommentarer. Da tror jeg at jeg kan slå fast at det er samme dama.En gang mellom 1848 og 1865 har Gulbrand reist sin vei. De har vel neppe vært formelt skilt siden han kaller seg både ugift og enkemann i Vesterålen, men det har jo ingen praktisk betydning. Det var vel mest praktisk for ham å kalle seg enkemann da han fikk en datter i 1868...mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.