Gå til innhold
Arkivverket

[#56233] Hvor kommer Tommes (Thomas) Hanibalsen, født omkring 1737, i fra?


Gjest Tove Bodin Bratlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Bodin Bratlie

Spørsmål: Hvor kommer Tommes (Thomas) Hanibalsen, født omkring 1737, i fra?Det ser ikke ut til at han er født på Hedmarken. Jeg tror han hadde to brødre som også bodde på Hedmarken (Furnes og Vang): Tosten og Hans, Hans var gift med Kari Monsdatter. På Digitalarkivet: 1801-telling for 0412 Ringsager, fanns også Anne Hanibaldsdtr Huuskone 56 Enke efter 1ste ægteskab Bruger plads og qvernbrug saug og stampe i Ringsager Prestegjeld, Ringsager Sokn. Gard Moe.Husmand Tosten Christophersen. Født 28-03-1799 Furnes kommune, Hedmark fylke . Gift med Hedevig (Helvig) Hendrichsdatter 01-04-1823 Vang kommune, Hedmark fylke . Død 31-12-1885 Vang kommune, Hedmark fylke.Far til Tosten er National soldat og huusmand med jord Christopher Tommessen. Født 22-02-1776 Furnes kommune,Hedmark fylke. Gift med Lesbet Larsdatter 12-04-1796 Vang kommune,Hedmark fylke. Død 06-11-1832 Vang kommune,Hedmark fylke.Mor til Tosten er Husmandskone Lesbet Larsdatter. Født 1764 Vang kommune, Hedmark fylke. Døpt 28-10-1764 Vang kommune, Hedmark fylke. Gift med Cristopher Tommessen 12-04-1796 Vang kommune, Hedmark fylke. Død 22-04-1822 Vang kommune, Hedmark fylke.Far til National soldat og huusmand med jord Christopher Tommessen er: Tommes (Thomas) Hanibalsen. Født omkring 1737. Gift med Maren (Mari, Marta) Pålsdatter 04-10-1762 Vang kommune, Hedmark fylke. Død 1800 Furnes kommune, Hedmark fylke.Mor til National soldat og huusmand med jord Christopher Tommessen er: Maren (Mari, Marta) Pålsdatter. Født omkring 1737 Furnes kommune, Hedmark fylke. Gift med Tommes (Thomas) Hanibalsen 04-10-1762 Vang kommune, Hedmark fylke. Død 1800 Furnes kommune, Hedmark fylke.Far til Husmandskone Lesbet Larsdatter er: Lars Olsen. Født omkring 1727. Gift med Kari Nielsdatter 12-10-1752 Vang kommune, Hedmark fylke. Død ?Mor til Husmandskone Lesbet Larsdatter er: Kari Nielsdatter. Født omkring 1727. Gift med Lars Olsen 12-10-1752 Vang kommune, Hedmark fylke. Død ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Bodin Bratlie

Det stemmer. Det ser ut til at Erik Alhaug og jeg er ute etter samme person - Thomas Hanibalsen, født omkring 1737.Men jeg er jo også fra Hamar, så det er vel ingen umulighet. Jeg burde kanskje henge meg på hans innlegg. Jeg gjør det, helt enkelt. Jeg legger mitt innlegg dit. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.