Gå til innhold
Arkivverket

[#56240] Skifte etter Anna Sophia Danefældt


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Anna Sophia Danefældt døde 27.03.1824, 53 1/2 år gml. Hun er oppført som kone. Om det er et skifte etter henne, hvem nevnes da, navn og hvor de bor? På forhånd takk. Gullbjørg Storvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner dødsfallet omtalt i Wiesener's Dødsfald i Bergen 1765-1850: Anna Sophia Wigeboe, født Danneveldt, og født i København 18. januar 1771. Hennes første mann Martinus Kruse døde i Frankrike 27. januar 1810. I 1801 hadde de en fosterdatter Birthe Magdalena Nielsdatter, men ikke egne barn.Da hennes andre mann Magnus Wigeboe døde 7. oktober 1828 står han oppført med pleiedatteren Berthe M. Nielsen (jfr. avsnittet ovenfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Tusen takk for svaret, og her fikk jeg jo den opplysningen jeg hadde håpet. Jeg har lett etter dødsfallet til Martinus Kruse og ikke funnet det, nå er det ikke lenger en hemmelighet. Finnes det et skifte etter han, og om det finnes, hvem blir nevnt foruten kona? Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.