Gå til innhold
Arkivverket

[#56247] Finnes det oversikt over døpte/konfirm. i Hurdal, Akershus 1737 - 1770? på nett


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Jeg ser at de skannede kirkebøkene for Hurdal starter fra 1770. Jeg har behov for kirkeboka 1738. Er Hurdal lagt under en annen kirkebok fra området?Eller finnes det oversikt på nett av andre typer innføringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Øystein Brennseter

Det som står i innlegg 2 er rett, bortsett fra at årstallene vel skal være 1683-1777 (ikke 1877). Men det er likevel noen lyspunkter: Under Eidsvoll finner en ekstraskatten for 1762/63 og skoskatten (det var mye kreativ beskatning i de tider også!) for 1711. Disse inkluderer også Hurdal. Kanskje det kan hjelpe. Dessuten, hvis det gjelder Skrukkelia, er deler derfra med under Gran, der kirkebøkene starter i 1707. (Konfirmerte starter i 1736.)mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Tusen hjertelig for opplysningene Øysgtein. Det er så flott å få hjelp når jeg selv ikke har peiling på hvordan jeg skal komme videre. Det er fullstendig stopp på Anders Johansen, Kobbersmed :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.