Gå til innhold
Arkivverket

[#56264] US census for 1870, Clinton Co.


Gjest Magnar Hjelmeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnar Hjelmeland

Hei, Om nokon har tilgang, så ser eg etter Hans Torgeirson og kona Kari (Carrie). Veit ikkje når dei utvandra, dei selde garden i 1861. Fann dei så att i 1880 telling i Olive Twp. Clinton Co. I 1870 skulle det mulig vera fleire av borna saman med dei. Fann også ei Carrie Torgeirson (Grandma) begravet i Rosendahl cemetery, Ida Co. Føde året og navn stemmer (1820-1916). Mvh Magnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Når var Hans og Kari født?Går ut i fra at det er Clinton county i Michigan du mener....Finner dem ikke engang i 1880. Sender du linken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hjelmeland

Hei Jon, Sorry, det var Clinton Co, Iowa. Kari var fødd 1820 og Hans i 1814. Sonen Thos er vel Torgeir f. 1855, og Chris Forsey som det også står er son må vera fødd i Amerika. Mvh Magnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Hadde ønsket du var litt mer generøs med opplysningene og fortalte det du visste. Hadde spart en del tid.Den Carrie Torgerson som er i Ida county i 1900 er innvandret 1861. Har født 8 barn, hvorav 5 lever. Hun er født september 1820. Carrie bor hos sin gifte norskfødte datter, Anna som er født januar eller juni 1846. Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Du sier ikke noe om hvor disse folka kommer fra i Norge. Har jeg rett når jeg tipper Kvinnherad?Fant Anne f. 10. juni her. Riktignok i 1845. Men dog er det nok rett. Eller?Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Kvinnherad, Ministerialbok nr. A 7 (1843-1853), Fødte og døpte 1845, side 30. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hjelmeland

Hei, Takk skal du ha Jon, temeleg sikker på att dette er den rette Kari Fjellhaugen vi har i Ida Co. Såg meg blind på fødselsdato Rosendahl cem. Fant nemleg ikkje denne dattera i Kyrkjeboka, skal sjå på 1846 for Kvinnherad. I følge Kv.3. har Kari født 7 born i 1860, 4 er i live då. Beklaga om eg har sete på opplysningar. Mvh. Magnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Om du skal ha håp om å finne disse folka i US census 1870 så må du fortelle oss som forsøker å hjelpe deg hvilke barn Hans Torgersen og Kari Johannesdatter utvandret med. Navn og fødselsdato.Har du forævrig sjekka utvandringslistene i kirkebøkene i Kvinnherad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hjelmeland

Hei, og tusen takk Jon. Problemet var at eg ser dei sel garden i 1861, men har dei ikkje på noko utvandrarliste. Dermed våga eg ikkje å sei om alle for over havet. Desse barna var i alle fall i live i 1861. Torgeir f. 1864, Anna f. 1845, Torgeir f. 1855, og Johannes, f. 1860. Mvh. Magnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.