Gå til innhold
Arkivverket

[#56273] Tyske kirkebøker tidlig 1800 - hvordan få tilgang til disse?


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til enkleste måte å innhente informasjon fra katolske kirkebøker for Trier (Tysklands eldste by) og Britten, Merzig tidlig 1800 - byene lå da i provinsen Prøysen-Rhine (i dag Rheinland-Pfalz).Søker informasjon om ane Peter Scholar født 2 nov 1809 i Britten, Merzig - hans sønn Michael født rundt 1836 i Trier, samt Michaels kone Elizabeth Luy født rundt 1839 også i Trier.Vet noen om det finnes fora i Tyskland liknende Digitalarkivet - eventuelt folketellinger som dekker ovennevnte periode?Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du kan jo og spörre på news.de.sci.genealogieJeg har fått hjelp der, men du må helst skrive på tysk etter hva jeg har erfart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiOm du søker på siden til Roots web finner du mailing sider for de forskjellige områder i Tyskland. På noen av listene må man skrive Tysk, men en del kan du også bruke Engelsk. Jeg er selv med på listen over Pfalz regionen, der kan du skrive Engelsk. Det er ikke så stor aktivitet på disse listene, så du får ikke mail boksen full ved å være med her. Jeg har selv fått hjelp på den listen.Men husk på og oppgi det du har av infomasjon, jo flere opplysninger du har så enklere blir det for dem som forsøker å hjelpe. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.