Gå til innhold
Arkivverket

[#56274] Hvor er fødte i Skifjord, Vestvågøy registrert?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg leter etter personer født i Skifjord/ Vestvågøy men kan ikke finne disse. Betyr det at der ikke er registrrert noen fra disse stedene?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Birger Ad Skifjord. Skifjord ligger halveis mellom Leknes og Stamsund. Veikryss til Valberg og videre til Svolvær og Lofast. Du skulle ha skrevet innlegget under Nordland Fylke. Vi har massevis av lesere av Digitalarkivet, på Vestvågøy som vet mye om Skifjord Se i kirkeboken Buksnes/Hol 1886-1898 Også for Borge/Valberg. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det, Per Sørdal! Ja, jeg har funnet ut av det meste når det gjelder Skifjord. Men det gjenstår 2 personer som jeg ikke har funnet. Det er Arne og Marie, begge barn av Kristen Martin Vedding Johnsen Helle og Amanda. Arne skal vistnok ha flyttet sørover til Sandefjord området.Jeg takker derfor for all mulig hjelp her. Når det gjelder ihvor jeg la innlegget så var ikke det lagt under Nordland fordi at det varmer et spørsmål til de som steller med kirkebok-registreringen.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Birger I klokkerbok Hol (Nordland) 1911 - 1938 Kristen Martin Hveding Johnsen f 1870 og Amanda Petrine Hansen f 1879 Bor på Helle Barn: Johan Martin f 6 okt 1916 side 43 nr 26. Marie Emilie f 21 sept 1918 side 52 nr 12. Arne f 10 juni 1922 side 73 nr 14 (reiste til Sandefjord. Hvor det ble av Marie holder jeg på med å undersøke. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk, Per Sørdal!Dette var flott jobbe! Merkelig at jeg ikke fant dem når jeg gikk gjennom kirkebøkene, men jeg må ha vært i feil kirkebok.I alle fall: Tusen takk!Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Per Sørdal

Hei Birger. Jeg har nå søkt etter Marie, og har fått vite at hun giftet seg her på Vestvågøy. Så det skulle da gå ant å komme videre. Jeg forsøker. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Per Sørdal!Takk skal du ha for det! Det er jo et spørsmål om hun giftet så sent at disse kirkebøkene ikke er scannet inn enda. Jeg får prøve å høre om noen i familien har peiling.Men takk for at du fortsatt forsøker!Md vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei igjen, Per Sørdal!Jeg har funnet ut at Marie Eline skal ha giftet seg med en prest hvis navn var Håkon Jensen og at de skal ha en sønn som heter Frank Jensen.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei Birger!Jeg har et spørsmål ang. Kristen Martin Vedding Johnsen f. 1870. Stemmer det at Kristen Martin kommer fra Tysfjord og at han er sønn av John Andreas Knutsen, f. 1831 og Methe Sofie Kristoffersdatter, f. 1846, gift 1868 i Tysfjord?Kristen Martins dåp: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Tysfjord i Lødingen, Ministerialbok nr. 861A02 (1864-1878), Fødte og døpte 1870, side 42. Permanent sidelenke: LenkeJeg har ikke klart å finne vielsen til Kristen Martin og hans kone, derfor spørsmålet.Videre: John Andreas Knutsens foreldre, er det Knut Aas Axelsen (1793?) og Regina Marie Petersdatter (1808) fra Kjøpsvik i Tysfjord? Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei!Ja, det stemmer at Vielsen fant sted 30.11.1903 i Borge i Lofoten. Når det gjelder foreldrene til John Andres Knudsen så har jeg ikke søkt spesielt etter dem enda. Men hvis du søker på Tysfjord så kan du muligens finne det ut. Er du i den slekten?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.