Gå til innhold
Arkivverket

[#56275] Ole Larsen f. 16,des. 1816 på Lille Kylstadeie, Furnes.


Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

Ole Larsen f. 16,des. 1816 på Lille Kylstadeie, Furnes fikk utenfor ekteskap datteren Lisbeth (f. 1. sept. 1846) med Marthe Larsdatter Vestre? Doblougeie. Noen som har mer opplysninger om denne Marthe Larsdatter?Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn dåpen fra denne kilden, det skulle være mulig å finne den igjen i kirkeboka også, men du har jo alt de opplysningene: LenkeSkal se om jeg finner noe om Marthe Larsdatter .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Lisbeth ble gift med Ludvig Nilsen 27.7.1879 i Furnes Kirke. De fikk barna Rudolf, Mina Lina og Lise.Det er moren til Lisbeth som er det 'blanke' feltet hos meg.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om Marthe Larsdatter gifter seg senere og er den kone som finnes her i 1865? LenkeHer skulle være mulig å finne hva som står ved vielsen?Hun har fått barn med ektemannen, så det skulle være mulig å tidfeste vielsen omtrent?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn dåpen her, selv om du har den fra før: LenkeKan det være Marthes far som er fadder her tro? Jeg hadde håpet det skulle stå noe om Marthes alder. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det finnes noen søkbare vielser her under Wang. Der er en del Marthe larsdøtre som gifter seg etter 1846 som du vil se ved søk her: LenkeVet jo ikke om dette er rette damen, her står bare fars navn nevnt som Lars.Gunn Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her har jeg for sikkerhets skyld skrevet under to ganger. Fant det ekteparet som ble viet i innlegg 7 i 1865-tellingen her: LenkeVet ikke hva du tror om dette funnet?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn vielsen til Lisbeth også , tenkte at muligens en stefar ville være navngitt her: LenkeRiktignok dukker det opp en Ole under ( Forlovere?) men hvem dette er vet jeg ikke. ( det står et gårdsnavn , muligens Klyve?)Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.