Gå til innhold
Arkivverket

[#56283] Amerika etter 1900.


Gjest stine orholm
 Del

Recommended Posts

Gjest stine orholm

Jeg har aldri prøvd å lete i Amerika før -men jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan jeg burde gå fram i dette tilfellet, hvor jeg har så få opplysninger? Den jeg leter etter er: Karl Johan Juliussen født: 1.jan.1878 i Rygge, Østfold døpt:17.mar.1878 i Rygge, Østfold Foreldre: Julius Andreassen født: 1846 Rygge og kone Karoline Hansdtr. født: 1845 Våler Søsken er: Oscar født 1882 og Anna født 1888, begge Rygge. Denne familien bodde samlet under FT 1900 i Rygge. Da står Karl Johan oppført som sagbruksarbeider. Han må ha emigrert etter 1900 - og han reiste ikke i sammen med noen av foreldrene eller søsken. Han sendte brev og pakker hjem til dem etter 1911. Lite opplysninger dette her - er det mulig å lete på så tynt grunnlag? Med hilsen fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Jeg prøver meg igjen jeg - om det er noen som vet noe? Spennende å se om det finnes etterslekt osv. Takk for alle gode tips.....fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Tror dette blir tøft uten flere opplysninger. Har du sjekka dødsfallsprotokollene / dødsfallsmeldingene når hans foreldre dør? Der kan du (om du har flaks) finne opplysninger om de etterlatte barnas bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Informasjon om bosted!! Dette har jeg aldri sett før - det er så mye jeg ikke kjenner til ang. slektsforskning. Jeg har aldri hørt/sett at de kaller seg for Fjeldstad, men jeg vet ikke. Dødsfallprotokoll? Hvordan går jeg fram da? Kan det gjøres på 'nettet', eller hva? Hun døde 03.jan.1915 og han 01.sept.1923, begge i Rygge.(antagelig Fjeldstad, Klommesten). Hvordan finner man den sida du hadde lenke til (med tanke på andre søk?) Tuuuusen takk for hjelpa - det var snilt....mvh. fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Her går det unna!! Trodde jeg visste det meste om dem - dette var helt nytt - nå ble jeg litt satt ut- hjertelig takk - jeg var nok sikker på at det ikke var fler enn de tre, som jeg har kjent til i mange år. Men dette var nytt - må visst summe meg litt nå. Takk igjen........fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Har nå leita på dødsfall mellom 1875 og 1900 - finner ingen Hilda Amalie som er død. Finner henne ikke på konfirmasjon - og heller ikke i FT 1900. Hun ble døpt den 4.juli i 1875 i Rygge - og det er alt jeg finner om henne. Kanskje hun også dro til Amerika? Hmm - dette var rart -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Tusen takk for nyttig og god hjelp, jeg får prøve meg på disse dødsfallprotokollene etterhvert. Veldig kjekt å kunne bli loset videre, i alt dette som man selv ikke kjenner til. Takknemlig hilsen fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.