Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ruth-Marion Andersen

[#56310] Reier Garsen Gya og Guri Johannesdatter Ramsdal i Rogaland, gift 1793

Recommended Posts

Gjest Ruth-Marion Andersen

Hei, jeg søker etter mine aner fra Gya i Heskestad, Rogaland og Ramsland i Helleland, Rogaland. Hvem kan si meg i hvilken bygdebok jeg finner dem eller eventuelt kan gjøre oppslag ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Gya i Heskestad finnes i Bygdebok for Lund i Rogaland.Iflg. Familysearch ble Reier Garsen f. omkring 1774 på Gya , Heskestad.Samme base oppgir at Guri Johannesdatter er født 1767,Helleland .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Kjetil Andersen

Takk skal du ha. Hva med Helleland - hvilken bygdebok går det under ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Helleland sokn. Gard, ætt og folk av Jørg Eirik Waula. Helland var i sin tid sokn under Eigersund.mvh Jan Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan H. Trelsgård

Opplysningene Johansen kommer med er feil.Gya i Heskestad er omtalt i bygdeboken for Heskestad, ikke bygdeboken for Lund.Bygdebok for Heskestad heter: Hetland Skipreide i 450 år - Heskestad sogn. Forfattere er Petrus Valand og Olav Heskestad.Bygdebok for Helleland heter: Hetland Skipreide i 450 år - Helleland sogn. Forfattere er Petrus Valand og Olav Heskestad.Heskestad ligger i dag delvis i Lund kommune, delvis i Eigersund. Helleland ligger i Eigersund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Beklager, dette var visst personregister til Helleland sokn,utgitt av historielag.Men det var fint at du endelig fikk hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Kjetil Andersen

Takk for hjelpen alle.Den var ikke helt enkel, men nå er den i boks. Deichman neste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl V. Erichsen

Hvor vanlig er Garsen som navn? Jeg har - med røtter fra Lyngdal omkring 1800, funner Gahr og Gahrsen der. - Jarl -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest A. Vidvei

17 stykker Gar, Gahr og Gard i 1801. 51 Garsen, Gahrsen og Gardsen samt -datter i 1801. Alle i Aust-Agder, Vest-Agder, Rogaland og Buskerud. Hilsen Agnete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Søren Storaker

Valborg Odsdatter, f. mai 1727, var frå Krågeland i Fjotland Lenke Da må du sjå i Fjotland bygdebok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive