Gå til innhold
Arkivverket

[#56310] Reier Garsen Gya og Guri Johannesdatter Ramsdal i Rogaland, gift 1793


Gjest Ruth-Marion Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth-Marion Andersen

Hei, jeg søker etter mine aner fra Gya i Heskestad, Rogaland og Ramsland i Helleland, Rogaland. Hvem kan si meg i hvilken bygdebok jeg finner dem eller eventuelt kan gjøre oppslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Gya i Heskestad finnes i Bygdebok for Lund i Rogaland.Iflg. Familysearch ble Reier Garsen f. omkring 1774 på Gya , Heskestad.Samme base oppgir at Guri Johannesdatter er født 1767,Helleland .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Helleland sokn. Gard, ætt og folk av Jørg Eirik Waula. Helland var i sin tid sokn under Eigersund.mvh Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Opplysningene Johansen kommer med er feil.Gya i Heskestad er omtalt i bygdeboken for Heskestad, ikke bygdeboken for Lund.Bygdebok for Heskestad heter: Hetland Skipreide i 450 år - Heskestad sogn. Forfattere er Petrus Valand og Olav Heskestad.Bygdebok for Helleland heter: Hetland Skipreide i 450 år - Helleland sogn. Forfattere er Petrus Valand og Olav Heskestad.Heskestad ligger i dag delvis i Lund kommune, delvis i Eigersund. Helleland ligger i Eigersund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Beklager, dette var visst personregister til Helleland sokn,utgitt av historielag.Men det var fint at du endelig fikk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Hvor vanlig er Garsen som navn? Jeg har - med røtter fra Lyngdal omkring 1800, funner Gahr og Gahrsen der. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

17 stykker Gar, Gahr og Gard i 1801. 51 Garsen, Gahrsen og Gardsen samt -datter i 1801. Alle i Aust-Agder, Vest-Agder, Rogaland og Buskerud. Hilsen Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Gahr-navnet er veldig typisk for Eiken og Hægebostad, og litt austover. Det er også noen utflyttere, bl.a. til Spind og til Risør.Men denne Gar er fra Gya. Vielse 7. nov 1751 Gar Reiersen Gya og Valborg Odsdatter Krågeland [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9407&idx_id=9407&uid=ny&idx_side=-76>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.