Gå til innhold
Arkivverket

[#56316] Anna og Johan Madsen fra Fredrikstad


Gjest Ellen Marie Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Iversen

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med opplysninger om Anna og Johan Madsen. Anna ble født ca. 1876, hun døde 20.11.1941 og ble begravet på Glemmen kirkegård.Tror hun bodde i Glemmengt. 43, jeg vet ikke om det er i Fredrikstad eller utenfor. Anna het hansen før hun giftet seg. De fikk tre barn, mulig det er flere , men det er disse jeg vet om. Barna het Ellen, Lorang og Margareth (Margareth er født 27.04.1915) Johan vet jeg ingenting om, bortsett fra at han døde før Anna.Hvis noen har tilgang på steder det kan stå flere opplysninger eller hjelpe meg på en eller annen måte er jeg veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Ellen! Fant en Margareth hvor dato og år stemmer: Id 152076 Fornavn Margareth Etternavn Iversen Pikenavn Tittel Bosted Født dato 2704 Født år 1915 Fødested Død dato 0310 Død år 1986 Død sted Begravet dato Begravet år Kjønn Merknad Teig Felt Rad Gravnr Minnetekst Gravplass Røyken kommune Røyken Fylke Buskerud Kirkesogn Røyken Prestegjeld Røyken prestegjeld Prosti Lier Prosti Bispedømme Tunsberg Registrerings foretak DIS-Oslo/Akershus Adresse Registrator Odd Arne Svendsrud Registrering ferdig Fotograf Merknad Om registreringen Registrert etter steineneAndre kommentarer:Registrert av:(Navn, e-post etc.)Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Hei.Ja, Margareth kjenner jeg til, for det er min farmor. Det er foreldrene hennes jeg desverre ikke vet noe om og er litt nysgjerrig på hvem var.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Hei Ellen. Dette kan være en kandidat for deg Lenke Ellers er Glemmen en del av Fredrikstad og du bør søke i kirkebøkene fra Glemmen fortrinsvis, men kan også skjele til Vestre Fredrikstad. Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Hei Bjørn.Ja, dette kan være en kandidat. Her må jo moren ha dødd under fødselen eller rett etter, siden mannen er enkemann siste datter er født i 1900 og tellinga er da.Og ja, jeg bør nok lete i kirkebøkene, men jeg synes det er så vanskelig å forstå den gamle skriften og jeg aner ikke hvor og hvilket år jeg skal lete.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei!Holder på å søke i KB-ene for Østre Fredrikstad. Tenkte på din etterlysning i det jeg fikk se denne dåpsinnførselen i 1917 (Nr 34) Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5462&idx_id=5462&uid=ny&idx_side=-112>Lenke og her er opplysn fra fødselsreg. (Nr 35) Permanent sidelenke: LenkeStedet Vaterland kan du lese litt om her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Hei Solveig.Dette var jo morsomt, jeg trodde jeg aldri skulle finne ut noe om disse folka. Det ser jo ut som om dette kan være mine oldeforeldre. Jeg har aldri hørt navnet Storm, men han kan jo ha dødd tidlig.Jeg er ikke så god til å lese sånn 'gammeldags' skrift, men står det at Johan er depotarbeider ? Det er vel en slags bankjobb ?En ting til jeg lurer på er hvorfor står det 3 og 7 barn? Når det står 7 på Anna og 6 på Johan betyr vel det at hun har ett barn mer enn han (?)Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Om jeg tolker riktig betyr 'barnetallene' at ekteparet sammen har fått 3 barn før, som alle levde på det tidspunktet Storm kom til verden.Anna har i tillegg på sin side ytterligere 7 barn fra et tidligere forhold/ekteskap, hvorav 6 fortsatt levde da Storm ble født.Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Takk for den oppklaringen, Marius.Er det noen som skjønner hva det står som mellomnavn på faren Johan ?Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei igjen!Mellomnavnet til Johan er Marentius. Jeg tror Bjørn i innlegg 4 fant rett familie. ¨ Jeg lurer på om fødselsår for Johan Marentius Madsen kan være feilskrevet i dåpsinnførselen til sønnen Storm Angel.Jeg har ikke klart å finne noen Johan M. Madsen f 1881 i Vestre Fredrikstad. Er min antagelse rett så er nok dette dåpen til Johan Marentius Madsen. Født i 1885 (Nr 83) Permanent sidelenke: LenkeForeldre er sagarb. Martin Madsen og Anne Kristine Jensdatter. Fadderene tyderjeg til Sagarb Hans Andersen, Julius Karlsen, Hans Martinsen. Moderen. Martine Kristensen (usikker på den siste). Mener det som anmerkn står: Hjemmedøpt av Formand Michelsen?. Vidner, ForeldreneMulig det i vielsen/lysning til Anna og Johan Madsen kan finnes opplysninger som kan bekrefte at dette er de du søker.Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Tusen takk for enda mer hjelp.Det er en liten ting til jeg lurer på og det er, Anna het Hansen som barn og giftet seg med Johan Madsen. Ved dåpen til sønnen Storm står det at de er gift, men med hvert sitt etternavn. I dødsannonnsen hennes står det Anna Madsen f. Hansen, så da het hun plutselig Madsen. Var dette helt normalt at de kunne bytte på og velge fritt hva de ville hete ?Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.