Gå til innhold
Arkivverket

[#56327] Stovner, Aker, slutten av 1700


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Even Hansen Stovner skal være født ca 1794, men jeg har ikke greid å finne ham i kirkebøkene.Foreldrene het Hans Christophersen Stovner og Gunhild Amundsdatter. Even giftet seg med Dorthea Jacobsdatter Glosli fra Nittedal. Jeg er interessert i alt bakover på Even. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette er vel hans sösken: Andrina f. 1792 i Vestre Aker, Oslo: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100310089230&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeKristine f. 1794, Vestre Aker, Oslo: LenkeMarthe Maria, f. 1788, V.A., Oslo: LenkeOle, ca 1799 (lagt inn av privatfolk): LenkeMaria, f. 1798, Enebakk, Akershus: LenkeDe tre förste finner jeg og med navnet Stovner lagt inn av privatfolk, men födselsåret varierer med Ett år.Even er og lagt inn av privatfolk, men födselsåret 1794 må være galt da han får en söster det året, dersom de da ikke var tvillinger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Torill, du kjenner sikkert til at Gunhild Amundsdatters far også bor på Nedre Stovner i 1801? Og søsteren bor på nabogarden.Ellers står det endel om disse Stovner-folkene på Tema 11558 og 12392. Jeg har også mer hjemme, men der er jeg altså ikke i øyeblikket. Deler gjerne, har fått mye på dette forumet selv.Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Tusen takk, dette var god hjelp.Torgeir, jeg sier tusen takk, hvis du har noe å dele. Min e-post: torsolva@online.no Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei Torill Min farfar var etterkommer etter Gunnhild Amundsdatter Hovelsrud 1766-1839 som ble g.01.10 1786 i Lørenskog kirke med Hans Christophersen fra Agger. Forlovere Niels Stovner og Claus Kjenn. Trolovet 03.09 s.år.Hans Christophersen døde og ble begravet 24.01 1801 42 år Gunnhild g andre gang 02.06 1802 i Aker med Nils Hansen 1770-ca1834 fra Asker familie fra gården Jerpås grenser mot Lier.Even Hansen Stovner døpt 12.02 1796 s.109 i kirkeboka han døde på Nedre Stovner 20.07 1879 br,nr 1.se 1865 tellingen.Amund Engebretsen som kom til Lysås er sannsynli sønn fra Ellingsrud ble konfirmert i aker 12.05 1749 18 år.Embret Halvorsen Ellingsrud død 1743, 56 år. jeg tror han er faren til Amund Engebretsen.Jeg har mye bakover, men det tar tid å skrive dette inn på datamaskinenHilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Du store min! Tusen takk, begge to. Dette var flott!Jeg tar gjerne imot det du mener jeg trenger, Kjersti. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Jeg fikk e-posten, Torgeir! Tusen takk!Dette er et ukjent område for meg, da dette ikke er min slekt, men min venns, som jeg hjelper.Det var masse opplysninger i det du sendte, og den siste linken ser også spennende ut. Jeg er så takknemlig. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.