Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ann Pettersen

[#56329] Skifte, Annanias Wrangel, Hordaland

Recommended Posts

Gjest Ann Pettersen

Hvem er nevnt i skiftet etter Annanias Ingebrigtsen Wrangel, Molde gård. Os tinglag s.69,protokoll A.a.14, 1717-1722?Hilsen Ann Pettersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 9. mai 1718. han etterlot seg enken Søster Jensdatter Schelderup og barna 1) Anna Dorethea Wrangell, med formynder Johan Brøgger i Bergen, enkens søsters mann, og 2) Inger Wrangell, formynder Hendrich Jensen Dichmeyer , 'deres næst Sødschendebarn'.I skiftet nevnes de midlene avdøde hadde hatt tilsyn med for Dorothea Engelbreksdatters fraværende sønn Engelbrecht Hardenbech.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Michael Moum

Datteren Inger A. Wrangel giftet seg 20/6 1719 Lenke i Os med Paul Jacobsen Førstenberg/Fürstenberg.Mvh Michael

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Michael Moum

Ananias Wrangel blir gravlagt 21 sept(?) 1717 Lenke 73 år gml.Mvh Michael

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Remi Pedersen

Takk skal du ha, Michael.Jeg får datoen til Pitter sin gravfelstelse til å være Dca. 21. post Trinit. 1695 som skulle bli den 13. oktober.Hilsen Remi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Michael Moum

Det har du helt rett i, beklager så mye.Klarer du å lese hva navnet på barnet som døde i 1692 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Remi Pedersen

d. 4 gbr. (4. nov.) Grafestet Jens Dreyer Ananiæs. som var fød paa Molde.Jeg er litt usikker på Dreyer. Kunne se ut som Birger, men ved sammeligning av første d'en i ordet 'død' ute på høyre side, så heller jeg mest til det første.Hilsen Remi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Christian Arentz

Her er ant. nok en sønn av Ananias Engelbretssøn Wrangel og Sostrate Jensdatter Schjelderup : Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os i Os, Ministerialbok nr. A 1 (1669-1722), Kronologisk liste 1689, side 42. Permanent sidelenke: Lenke nederst til venstre, døpt 21. aug. 1689 Engelbret Ananiesøn, faddere: bl.a. Hans Schreuder (ant. stesønn av mosteren Anne Jensdatter Schjelderup)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Christian Arentz

Innlegget ble ikke løftet opp (2. gang det hender meg i dag)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Christian Arentz

Unnskyld, jeg så ikke at det var Arkivforum-innlegg, men likevel skulle vel vinduet gått over i Arkivforum-modus selvom jeg lå i Brukerforumet og klikket på en lenke i en debatt der som pekte mot denne debatten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive