Gå til innhold
Arkivverket

[#56329] Skifte, Annanias Wrangel, Hordaland


Gjest Ann Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Pettersen

Hvem er nevnt i skiftet etter Annanias Ingebrigtsen Wrangel, Molde gård. Os tinglag s.69,protokoll A.a.14, 1717-1722?Hilsen Ann Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 9. mai 1718. han etterlot seg enken Søster Jensdatter Schelderup og barna 1) Anna Dorethea Wrangell, med formynder Johan Brøgger i Bergen, enkens søsters mann, og 2) Inger Wrangell, formynder Hendrich Jensen Dichmeyer , 'deres næst Sødschendebarn'.I skiftet nevnes de midlene avdøde hadde hatt tilsyn med for Dorothea Engelbreksdatters fraværende sønn Engelbrecht Hardenbech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Takk skal du ha, Michael.Jeg får datoen til Pitter sin gravfelstelse til å være Dca. 21. post Trinit. 1695 som skulle bli den 13. oktober.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

d. 4 gbr. (4. nov.) Grafestet Jens Dreyer Ananiæs. som var fød paa Molde.Jeg er litt usikker på Dreyer. Kunne se ut som Birger, men ved sammeligning av første d'en i ordet 'død' ute på høyre side, så heller jeg mest til det første.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Christian Arentz

Her er ant. nok en sønn av Ananias Engelbretssøn Wrangel og Sostrate Jensdatter Schjelderup : Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os i Os, Ministerialbok nr. A 1 (1669-1722), Kronologisk liste 1689, side 42. Permanent sidelenke: Lenke nederst til venstre, døpt 21. aug. 1689 Engelbret Ananiesøn, faddere: bl.a. Hans Schreuder (ant. stesønn av mosteren Anne Jensdatter Schjelderup)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Unnskyld, jeg så ikke at det var Arkivforum-innlegg, men likevel skulle vel vinduet gått over i Arkivforum-modus selvom jeg lå i Brukerforumet og klikket på en lenke i en debatt der som pekte mot denne debatten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.