Gå til innhold
Arkivverket

[#56343] Et par Mønichen brødre i Oslo 1819


Gjest Bengt Mønnike
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt Mønnike

I en bok, som er skrevet i anledning Oslo bys 1000-års jubileum, 'Oslo- 1000 år í ord og billeder, av Yngvar Ustvedt', står der noget om et par brødre med navnet Møinichen – se bilag midt på siden.Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvem de er? Deres forældre? Etc.Med venlig hilsen Bengt Mønnike, Danmark

bilete4193.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Et forslag til unge studenter som bruke Møinichen-navn i 1819. Her som sønner i familien i Trondheim i 1801. LenkeErik Røring bruker nok i alle fall Møinichen navn senere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Både Erik Røring og Peder Bredal var studenter i Christiania i 1816 iflg. Norske studenter utgitt 1893. Erik Røring døde 1875 og var fhv. statsråd, Peder Bredal døde 1853 og var fhv. inspektør ved Radiumhospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten P. Mortensen

Foreldrene til Peder Bredal Møinichen og Erik Røring Møinichen var Thomas Henrich Møinichen 16 apr 1758 - 11 sep 1845 og Ingeborg Birgitte Røring 10 jul 1766 - 11 des 1832. Han var byfogd og sorenskriver. Dennes foreldre var Peder Bredal Møinichen (1714 - 1786) og hans hustru Margrethe (døpt Magdalene ?)Bredal.Mvh Morten P. Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt Mønnike

Efter jeres indlæg her på siden mener jeg at de to brødre må være Peder Bredal Møinichen og Erik Røring Møinichen som I foreslår.Mange tak for jeres svar og interesse.Hvis I er mere interesseret i Møinichen slegten kan I besøge mit websted www.mønnike.dk, her er mange møinichen navne uden personnoter. Hvis I er interesseret i et efterslægtsdokument (Møinichen) med noter, så er det bare at sige til. Email: bengt.moennike@skolekom.dkTil Gunn Huglen. Ole Huglen gift med Magdalene Henriette Storsteen, er det dine forfædre?Mvh Bengt Mønnike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hyggelig at vi vel da har løst oppgaven. Det stemmer med Ole Huglen og Magdalene Henriette Storsteen.De er min mann Olav Huglens,besteforeldre på farsiden. Min manns far Alf Møinich Huglen, brukte Møinich som mellomnavn.Hyggelig om du vil utveksle slektsdata. min e-mail ghug@frisurf.no.mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mange takk for det svært interessante slektsdokument fra deg i dag. Her var mye nytt stoff for meg.Jeg overfører med det første en del filer om Møinichen/Huglen slekt, til din mail-adresse.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.