Gå til innhold
Arkivverket

[#56353] tyding av navn


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg å tyde stedsnavnene som står bak brudeparet. Trenger navnene for å kunne lete videre. LenkeBrudeparet heter Tellef Nielsen og Marte Marie Jonsdatter og er nr. 6, gift 24.06.1828 Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei. Jeg så på Ministralboka,Lenke ,litt bedre å lese. Han: Leermondalen, hun: Caels tror jeg,kjenner ikke til stedene selv. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Hjertelig takk for hjelpen.Det er så mye lettere å lete når en har et stedsnavn/gårdsnavn å søke på særlig med tanke på bygdebøker. Disse menneskene er min manns 3Xtippoldeforeldre. Derfor så hadde det vært så kjempemoro å finne ut hva deres foreldre het. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei. Leermondalen og Kals(Caels) ligger under Brogeland i Gjerstad,foreldrene til Tellef heter: Nils Ånonsen og Ingeborg Ånonsdatter.Tellef ble født i 1806 og Marthe Margrete i 1808, foresten tror jeg hun het Jahnsdatter. mvh helmin fra brevik Hentet fra Gjerstad Bygdesoge b.III,s.394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen, hjertelig takk for hjelpen! Dere er noen engler. Pluteselig hadde jeg to nye foredrepar og jobbe videre med. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.