Gå til innhold
Arkivverket

[#56358] amund thomas thomassen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Dette var virkelig moro! Denne Thomas Thomassen var min manns tipp-tipp oldefar derfor er det artig å finne ut av. Nå har jeg jo fått navn på moren hans. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May-Britt Engebrigtsen

Tenker litt på det som står før companiet, er det ikke ST eller.. ?? ( i link 23 ) ?Var companiene delt opp etter fylker ? i så fall kan det ha vært Sør Trøndelag.Fant i farten ingen Barnholt, men er Bart er her Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Dette er jo kjempebra. Torbor Olsdatter tror du hun kommer fra Vigs i Gjerstad? eller har jeg misforstått noe. Sitter og kikker i kirkebøker for Gjerstad nå. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Dette er jo kjempebra. Torbor Olsdatter tror du hun kommer fra Vigs i Gjerstad? eller har jeg misforstått noe. Sitter og kikker i kirkebøker for Gjerstad nå. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May-Britt Engebrigtsen

Tror det må være henne jeg fant her i 1801 LenkeSer hun har små barn ( etter sin egen alder ).Her er også en Ole Jonsen, det ar jo en med det navnet som var fadder husker jeg. Så jeg er ganske sikker på at dette er rett mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det er godt mulig du har funnet rett dame der, May-Britt.Ellers: 'Vigs' er eiendomsform av Vig, eller Vik, som gården heter i normalisert form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det er nok rett Vik, May-Britt (33). Koblingen til Mo ser vi jo ellers tydelig ved Thomas Thomassens dåp, der flere av fadderne kommer nettopp fra Mo(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan tyde navn på foreldrene til denne Joen jeg har funnet. Nr 26 er det jeg er ute etter. Lurer også på om det står navn på noen faddere?Lenke Jeg leter etter Jon Giermonsen og lurer på om dette kan væer rett person.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Foreldrene er Giermund Aslachsøn LiøstadEje og Kiersten Joensdtr. Vi befinner oss altså da i Vegårshei (som i dette tidsrommet er ført i kirkeboka for Gjerstad). Denne Gjermund Aslaksen er altså husmann på en plass under gården Ljøstad - så han er nok ikke aktuell (dessuten har han et annet patronym).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen!Jeg leter etter far til Jon Giermonsen som jeg tror heter Giermon Aleksandersen og moren skal hete Gunhild Jonsdatter. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Halvsøsteren til Thomas var født i 1794 mens den Gunhild jeg leter etter skal i følge familysearch være gift i 1761. Så det er nok bare navnet som er likt. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Torbor Olsdatter skulle være gift med Jon Gieromonsen i 1792 i Gjerstad. Denne Jon har jeg fått frem at skulle være sønn til Giermon Aleksandersen og Gunhild Jnsdatter. Dette er ifølge familysearch. Så det er sammen slekten jeg holder på med. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May-Britt Engebrigtsen

Ikke at jeg har noe med det, men hvorfor skal du ha tak i hans foreldre ?Etter som jeg har forstått er det slekten til Amund Thomas Thomass du søker ?Jon er jo ikke i slekt men Amund, han er kun 'stebestefar'. Jeg bare lurte ? :o)Foreldrene til jon står øverst i 1801 tellingen (link 31).Gir en pekepinne på alder, om du vil gå videre med den slekts grenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Grunnen til at jeg lette etter hans foreldre var fordi jeg tenkte at kanskje jeg ville se noen navn som ville ga igjen i familien. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.