Gå til innhold
Arkivverket

[#56361] Gonnor Ivarsdatter fra? Krødsherad


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei. En av mine aner var: Gonnor Ivarsdatter født ca. 1709. Hun giftet seg i 1735 med Thore Thorsteinsen. De bodde mesteparten av tiden i Juvet under Skinnes i Krødsherad.De fikk flere barn. De bodde i 1765 i Steinsrud også i Krødsherad.Gonnor bodde nok hos en av sine sønner Anders Thoresen på Fyranmoen da hun døde i 1793. Noen som kan hjelpe?mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Siden dette er mine forfedre også, er jeg spent på hvem disse barna til Tore og Gonnor er. Jeg har min stamfar Anders, samt Torstein Toresen på Olberg eie og ei Gunhild Toresdatter som oft står fadder.Tore var sønn av Torstein Gunbjørnsen Juvet/Steinsrud og Berte Torsdatter. Berte vet man ikke noe mere om. Torstein må uten tvil være sønnen med samme navn til Gunbjørn Torgeirsen Bjertnes og første kone Gunbjørg Olsdatter fra Flå.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Jeg har følgende kjente barn: 1. Torstein døpt 16.7.1736, død 1801, 2. Ivar lever 1765, 3. Tore , min ane her, døpt 8.2.1739.Videre har jeg også registrert Gunhild , som i 1765 bor på Glesne ughift. og Anders som meget sannsynlige søsken.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hei, jeg ser at du skriver at din ane Tore er født i 1739, men det var vel Ole som er født i 1739. Hvis du stammer fra han må det være gjennom datteren Ingrid da som vel blei gift til Breivik under Ringnes i 1808.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Ja selvsagt var det Ole. Han giftet seg med Ingrid Eriksdatter , Bjøre. Ole er registrert som militær i 1773 Sigdals kompagniet ved Major Fremming. Der står det at han er gift 34 år har 5 barn og bor på mellom Skinnes , som er Stensrud. Samme sted familien bodde i 1765. Brødrene og foreldrene hans bodde også der i 1765. Videre bodde også Ingrid Eriksdatter der i 1765.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Ole og Ingrid's barn var bl.a. min ane Thore som var født i 1764/65. Kan ha skjedd utenfor ekteskap. Ingrid og Ole var ikke gift ved skattemantallet i 1765, for da hadde hun stått dsom Qvinde og kun med fornavn.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Ole og Ingrid hadde kun 4 gjenlevende barn i 1795. Det var Thore, min ane,Erik , Ole og Gonnor.Dette kom frem ved skifte etter moren til Ingrid; Gjertrud Olsdatter i 1795. Hvor Gonnor, Ole og Erik tok veien vites ikke.Da Thore ble far første gang med Ingrid Olsdatter i 1794 bodde han også på Fyranmoen.3 år senere da Ragne ble født bodde de i Skinneseiet.Familien holdt seg rundt Steinsrud, Juvet og Huken området i flere tiår.- Kanskje i flere hundrede år. Oldefaren min Thore Andersen ble også født der i 1842.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.