Gå til innhold
Arkivverket

[#56381] Hjelp til å tyde skannet kirkebok - Stavanger DK


Gjest Harald Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser det som 'Sølf Fadet brugt'. Betyr vel kanskje at barnet ble døpt over/i et sølvfat i døpefonten?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Kvale

Tusen takk til Else for hurtig hjelp - det høres sannsynlig ut.Beklager å måtte si det, men jeg vet ikke hva som menes med 'permanent sidelenke'.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det er en lenke som ikke forsvinner etter en halv time (slik lenken din gjorde). Når du legger inn lenker, har du mulighet til å velge 'permanent sidelenke' - det er den beste lenken. Da kan eventuelle hjelpere bla i kirkeboka for å sammenlikne skrift bl.a. 'Oppskrift' på hvordan man legger inn lenker, er gitt flere ganger i forumet. Du finner dem sikkert igjen ved å søke på ordet 'lenker' Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Som det står nederst i brukerveiledningen:'Merk: Systemet husker det utvalget du har gjort i inntil 30 minutter etter at du sist bladde i bildene eller oppdaterte siden. Etter dette må du navigere deg frem på nytt. Som en følge av denne 30-minuttersgrensen kan lenken som står i adressefeltet i din nettleser heller ikke lagres som en permanent referanse (bokmerke). På siden som viser bildene av de enkelte kirkeboksidene, vil det øverst være en valgmeny hvor du kan be om å få vist bildedinformasjon. Når du slår på denne funksjonen vil det presenteres to linker som kan brukes som permanente referanser. Permanent sidelenke vil gjennopprette hele utvalget ditt, og en vil da kunne bla fram og tilbake i kilden. Permanent bildelenke peker direkte til bildet uten annen informasjon eller formatering.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Bratland

Hei !En av mine forfedre er en av fadderne til Ole Knudsen Boy's barn . Hans navn er Johan Friderich Schlütter. Kjenner du noe til denne personen?Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Kvale

Hei Finn!Nei, jeg kjenner ikke til J.F.Schlutter, men han døper barn selv i Stavanger DK. Sikkert en danske, muligens fra Wiborg - prøv FamilySearch.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.