Gå til innhold
Arkivverket

[#56391] Jakob Monsen Wangsmo f.27.2.1845 Klæbu Sokn


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Jakob Emigrerte i 1869 til Grand Haven,men ved FT 1900 fant jeg han i Ytterøy NT hvor han sto oppført som forhenværende Vognmann og var da gift med Beret Anna Johannesdatter f.22.12.1834 Sæther,Stadsbygd.Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger.Når det gjelder Jakob,han er bror til min Oldefar så bakover der er det ok.Når ble de Gift,fikk de barn,var han Vognmann i Trondheim?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her fra klokkerboka nederst, der står hans fars navn slik at du kan sjekke om det er rett person: Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Foreldresök på FS gir ingen barn,men det vil ikke si at de ikke fikk noen. Det må du nesten sjekke i kirkebökene etter 1872. Nå var jo Beret Anna 38 år da de gifta seg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for hjelpen begge to.Det stemmer med fedrene på begge to også så det var bra,da har jeg litt å jobbe med igjen.Det er en utrolig fin hjelp å få her i dette forum og det takker jeg mye for.Vet dere noe om hans søster,Karen Martha Monsdatter Wangsmo f.8.2.1858 i Klæbu,hun var Pleiedatter på Gården Lilleuglen,Klæbu FT1865,takknemelig for all hjelp.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Arnfinn!Fant en Karen Marta Monsdatter,født i Klæbu.1859,på 1875 tellingen.Hun er fortsatt på Uglen.Telling 1875:LenkeHar ikke funnet henne på 1900 telling enda.Kanskje hun har emigrert?Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Det er nok vår Karen,men jeg fant ikke noen på emigrerte så da får jeg lete videre,takk skal du ha.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.