Gå til innhold
Arkivverket

[#56411] Etterslekt etter Mathias Juell?


Gjest Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne B. Kristiansen

Er det noen som kan hjelpe meg med om Mathias Juell født 1725 i Christiania og Anna Christine Brochmenn hadde flere barn enn Hans Brochmann Juell. Mathias var sønn av Fogd til Solør Christian Juell.Hans Brochmann Juell sin etterslekt ønskes det også informasjon om. Han ble gift med Karen Christine de Fine og såvidt meg bekjent fikk de mellom 10 barn mellom 1783 og 1802.Kjenner til noe av etterslekten til deres barn Mathias og Ludvig.Kjenner til at det har vært en annen diskusjon på brukarforumet rundt dette temaet. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten P. Mortensen

Jeg har registrert (ikke kvalitetssikret) 5 barn efter Hans BJ og Karen Christine dF. Det er.Anne Christine Juell født ca 1787 Alida Christina Juell født ca 1791 Hans Juell født ca 1794 Margrethe Martha Juell født ca 1796 Johanne Maria Juell født ca 1799Som barn av Hans Juell (og ukjent hustru) har jeg registrertMathias Juell 1835 - 1894 gift med Johanne Regine Elwig 17 oktober 1847 - 29 april 1882. Datter av Arne Elwig og Johanne Johnsdatter. Her har jeg registrert 1 barn:Johanne Juell, mer kjent som skuespillerinnen Johanne Dybwad.Som sagt: Dette er ikke kvalitetssikret, men jeg håper det kan være til nytteMvh Morten P.Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Kjenner til de barnene av Hans Brochmann Juell som er nevnt.Men det jeg lurer mest på er om Mathias Juell fikk andre barn enn Hans Brochmann Juell.????????? Og mer om deres eventuelle etterslekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Nå har det gått noen dager og jeg har fått litt hjelp fra slektsforumet også til DiS-Norge. Litt nytt fra Solørslekten Juell. Slekten etter fogd til Solør og Odalen Christian Juell (1679-1744)Fant nylig ut at det finnes et uutgitt manuskript om slekten Iuell (Juell) i Riksarkivet. Dette burde jo være mulig å kunne oppdateres og gis ut.Der lå det mye interessant informasjon og overraskelser.Gjennom denne uken så vil jeg holde på med å gå gjennom materialet. Det er mye som må gås gjennom og dobbeltsjekkes, men det er jo derfor vi koser oss med slektsforskning. En historie uten ende......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.