Gå til innhold
Arkivverket

[#56412] Er det noen som kjenner denne mannen? (Muligens Eidskog)


Gjest Ellen Marie Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Iversen

Bildet er muligens tatt i Eidskog eller omegn. Er det noen som vet hvem mannen på bildet er og når det er tatt?Lurer også på hva han holder på armen. For meg ser det ut som skinn.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Bildet er muligens tatt i Eidskog eller omegn. Er det noen som vet hvem mannen på bildet er og når det er tatt? Lurer også på hva han holder på armen. For meg ser det ut som skinn.Mvh Ellen

bilete4206.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Med så mange spesielle detaljer i låven mannen står ved, burde det kunne være gode muligheter for å identifisere gården? Og eieren av bildet har kanskje i det minste en ide om hvor bildet kan være tatt? Det har vel ikke 'kommet rekende på ei fjøl'? Altså: Hvor fikk du, Ellen Marie, bildet fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Tobakksblader har jeg ikke tenkt på, men det har dere sikkert rett i.Bildet har jeg funnet blandt mange bilder jeg har fått etter min mormor. Familien hennes kom fra Eidskog og traktene rundt der, derfor tror jeg at denne mannen kan være derfra.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Kan det kanskje være en ide å kontakte et lokalt historielag eller lignende i Eidskog, om noe slikt finns? Det er ofte utrolig hva lokalinteresserte mennesker kan sitte inne med av kunnskaper, men ikke alle slike leser Digitalarkivets debattforum. Vel, det er bare en ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Kan det kanskje være en ide å kontakte et lokalt historielag eller lignende i Eidskog, om noe slikt finns? Det er ofte utrolig hva lokalinteresserte mennesker kan sitte inne med av kunnskaper, men ikke alle slike leser Digitalarkivets debattforum. Vel, det er bare en ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Her er linken til Eidskog historielag som er både hjelpsomme og svært kunnskapsrike. http://www.eidskogslekt.no/ Jeg har selv fått mye og god hjelp derfra! Men det kunne jo være interessant å høre hvor din mormor bodde/var fra i Eidskog og evt noen slektsnavn. På den måten er det kanskje letter å finne en forbindelse til bildet? Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Jeg har linket bildet over til noen av mine kolleger i Eidskog Slektshistorielag. Jeg vil anbefale å sende bildet over til avisa Glåmdalen med forespørsel om noen kjenner til personen og stedet.Da når du faktisk hele Eidskog. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Reidar Oddløkken

Det er nok sigar-råvare han står med på armen, fikk de virkelig tobakken til så frodig ved heimeavl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Har kikket over Eidskog i Norske Gardsbruk om det gikk an å finne denne låven og disse låvedørene men fikk ikke øye på den, det er mange som ligner men det stemmer ikke under møne-skjegget. Og så er det ikke på langt nær alle en ser fra rette vinkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Tusen takk for flere svar.Jeg har lagt det litt på is foreløpig og derfor ikke funnet ut noe mer.Det er vel egentlig oldemoren og oldefaren min som kommer fra Eidskog. Hun het Inger Marie Bergersdatter, født i Sjøli (1874). Hun var datter av Berger Embretsen Nordby av Tukun (1826)og Inger Marie Jonsdatter Kjærstad (1833). Oldefar het Albert Magnussen. Foreldrene hans var Magnus Anderson fra Sverige og Ingeborg Andersen fra Kjærstad.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Inger Grete Samsing

Hei.Vet ikke om du har funnet ut hvem han er, men jeg har sendt det videre til min mormor for å se om hun kjenner han. Hun er barnebarn av Albert Magnussen :)kontakt meg gjerne empeka@hotmail.comMVHInger Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Inger Grete Samsing

Desverre viste ikke min mommo hvem det var, og klarer ikke sammenligne han med noen heller.MVH Inger Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.