Gå til innhold
Arkivverket

[#56422] Jeg trenger hjelp til en del av Legacy


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Nå er ikke jeg så dreven angående dette med slektsprogram, men jeg har tidliger lastet ned en gratisversjon av Legacy. I følge med det programmet var det en bit som het Sample.Nå var det slik at jeg trengte en tom boks og begynte å slette navn etter navn i denne Sample, for jeg trodde at dette bare var navn tatt ut i løse luften og satt sammen for å være et eksempel og hva oppdager jeg! Jo, min egen slekt med oldefar fra Mora i Sverige og slektninger fra USA er lagt inn der. Ja, dere for bare le, for jeg har ikke greie på dette med Gedcomfiler og andre ting.Mitt spørsmål er da, om noen har gjemt dette som heter Sample, for jeg skulle så gjerne hatt det og gått igjennom navnene der. I det eksemplaret som fulgte med mitt program var blandt navnet Frost og en del ved navn Brown.På forhånd takk.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbj. Arnestad

Jeg er ikke sikker på om det er dette er svar på ditt spørsmål, men jeg har en Gedcomfil som er skrevet ut fra et eksempelprosjekt som fulgte med Legacy 4 tror jeg det var. Den har mange Brown-personer og en Frost.Jeg kan sende denne på mail til deg, men trenger i så fall din mailadresse.Mvh. Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hei Det er bare å avinstalere Legacy, og legge den inn på nytt. Da dukker Samplefilen opp igjen.Husk å ta kopi i det arbeidet du har gjort, slik at du kan legge det inn etterpå.Mvh Kjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Du verden det hadde vært fint om det er den jeg er ute etter. Det er blandt annet en Karl Frost f.1880.Jeg må jo stille meg selv det spørsmålet. Hvor stor er sjansen for at det er noen av dine egne aner, som ligger inne i et slikt program, når en laster ned fra internett?Min adr. er cat-jegerkrøllalfa.home.no.Jeg vet ikke hva Gedcomfil er, så hvis noen vil være brydd med å forklare meg hva det er, så hadde jeg satt stor pris på det.Tusen hjertelig takk.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei. Jeg tenkte også den tanken og avinstalere hele programmet, men jeg var litt redd for å miste all data, som jeg har lagret, selv om jeg har tatt kopier.Jeg er vel ekstra redd for å miste noe her.Cathrin

bilete4211.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbj. Arnestad

Den eneste Frost som jeg har i min fil er Elmina Frost, f.25.11.1841 i Athens, Athens, Ohio. Hun var gm William C. Brown og de hadde 6 barn - ingen Karl. Hennes foreldre var ikke kjent i det eksemplet jeg har.GED-filer eller GEDCOM-filer er filer som er laget i henhold til et format som Mormonerkirken har funnet opp. Så godt som alle slektsprogram har mulighet for å importere (lese inn) og eksportere (skrive ut) slike filer. Filene er skrevet ut som ren tekst og kan derfor åpnes i f.eks. Notepad. De er litt kryptiske å lese, men det går an.Mvh. Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Mange tusen takk til dere alle og JA, Sample kom fram.Tusen hjertelig takk, nå skal jeg gå igjennom dette og høre med familien i Sverige om de vet noe mer.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.