Gå til innhold
Arkivverket

[#56428] Petrine Helgesen skal ha blitt gift med en Olai fra Breistein? Noen som vet?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Petrine Hansdatter Helgesen, f. 1891 i Gildeskål, Nordland skal vistnok ha blitt gift med en Olai fra Breistein (Åsane?) men jeg har ikke klart å finne dem. Er der noen som vet og som kan hjelpe meg?Jeg takker hjertelig for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Birger!Dåpen til Petrine: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Gildeskål, Ministerialbok nr. 805A06 (1880-1891), Fødte og døpte 1891, side 117. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6665&idx_id=6665&uid=ny&idx_side=-121>Lenke Permanent bildelenke: LenkeTelling : Lenke Konfirmasjon: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Gildeskål, Ministerialbok nr. 805A08I (1900-1909), Konfirmerte 1906, side 188. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det Ann-Mary Engum! Når det gjelder alt det i Gildeskål har jeg, men det er giftermålet til Petrine jeg trenger for å vite at det er den rette Olai. Folketellingen har jeg også sett på. Jeg har også gått gjennom giftermålene i aktuelle kirkebøker men uten resultat. De kan jo ha giftet seg i Bergen og da blir det kanskje verre.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Fant den ene Olai(Olai Pettersen,på 1900 tellingen).Ser ut til at han er gravlagt i Arna: [start] [Forrige] [Neste] [siste] (Post 1 til 10 av 1 poster.) Id Fnavn Enavn Fdt Får Ddt Dår Kj F R Gnr Mtekst B Gravsted Kommune Kirkesogn Korr 238944 Olai Pettersen 1609 1883 0101 1968 m O 02 10 Takk for alt Vis Arna Bergen ArnaMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiKan det være denne Olai LenkeSer det står at enken er født i 1891 Kanskje en forespørsel i Arkivforum v/Nedrebøe kan gi svarMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Olai og Petrine gifter seg i Hamre kirke 25.04.1915.Permanent bildelenke: Lenke Olai dør i Bergen 03.06.1960 som vist ovenfor. Olai var født på Breistein bruk 3, 10.03.1882 og døpt i Hamre kirke 09.04.1882Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har hatt problemer med å komme inn på siden og når jeg kom inn gikk det ikke an å skrive noe!Men en hjertelig takk til dere alle! Dette var flott å få klargjort siden ingen i familien har kunnet gi noen opplysninger om hvor de eksakt bosatte seg!Et kjempeflott hjelpeapparat!Med vennligste hilsenBirger Foramo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Heisan, Arnfrid.Nei jeg vet ikke når hun døde. Den nærmeste familien hennes i Gildeskål vet heller ingen ting om henne. Om der er skifte etter henne eller han får jeg spørre Yngve Nedrebø om.Der finnes jo noen i og rundt Bergen som heter Olaisen, så kanskje en ringerunde er det eneste?!AF? Hva er det?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.