Gå til innhold
Arkivverket

[#56430] Hans Larsson og Gunder Larsson Mjeldheim, Indre Arne, Haus. Hvem var de?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

I forbindelse med gjennomgang av Haus i Soga og Segn, har jeg spørsmål om disse to:1) Hans Larsen Mjeldheim, død 1696; [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=HAUS1691&gardpostnr=413&merk=413#ovre>Lenkesamme Hans Larsen Mjeldheim, 32 år i 1665; LenkeI Bygdeboken står det at han var husmann på Mjeldheim, og at han var bror til denne karen;2) Gunder Larsen 5 år i 1701;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Det må då vera meir enn 30 år mellom Hans og Gunder. Gunder fødd ca 1633 og Gunder ca 1696. Ca. Det blir vel ca. 63 år.Elles har eg i bygdebok funne heilsøsken med 30 års aldersforskjell, og det hende/hender nok at menn får barn i over 30 år, men kanskje ikkje i 60 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Uff, no såg eg på alderen i 1665, Marie. Det eg er begynt å tenka på er om Gunder kan være Hans sin son, ikkje bror. I Bergen dør det nokre aktuelle kandidatar til Gunder, men ikkje i Haus. Det er vel litt rart at ein 5 åring er tenar og. Men om han er fødd i 1696, og faren døyr i 1696, så kan det vel vera mogeleg at han vart tatt hand om på nabogarden.Det Lars Ådna skriv i Haus i Soga og Segn må vere feil. Dei kan ikkje vere brør.Det blir vel vanskeleg å finna ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Synest dere ikke at det er litt rart at et 5-årsgammelt barn står som 'tjener'? Kanhende alderen er feil avskrevet.Ellers har jeg et tilfelle i min egen familie hvor det var 46 år mellom min mormor og hennes halvbror!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, uff, Marie. Det kan godt vera at Gunder var fødd i 1696, men eg trur at dette må vera feil;Om bonde Eirik Johannesson Ådna på Mjeldheim og kona Sigrid, står det;'Nr. 46, Bonde i Ådna 1701' (det stemmer),'Nemnd 'Sognemand' 1717' kvar kan eg finne det?'Hev ein gut hjå seg. Gunnar Larsson, fødd i Bergen 1696. Bror til 38 og 42'.At han har Gunnar Larsson hos seg i 1701 stemmer, og at han var fødd i Bergen, og han var 5 år. Det kan sjøvsagt vere feil avskrift.Nr 38 er 'Husmann Hans Larsson, avl 1696.' Det stemmer.Nr. 42 er Bonde Baste Olavsson, nemnd 1691, avl 1701, ikkje alder. Ikkje i FT 1701.'Men så går eg til merknaden til 42, der står det;Tenar 1701, Nils Larsson, 12 år, fødd i Bergen. NB. Nils Larsson Mjeldheim, tent ved regimentet 9 år i 1706. Bror til 38, Hans, og til 46, Gunnar?'Dette betyr vel at han kanskje hadde en bror Nils, og han er her LenkeMerkeleg at Ådna har sett spørsmålstegn etter Gunnar på 5 år, men ikkje etter Hans, som altså var fødd ca 1630.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, uff, Marie. Det kan godt vera at Gunder var fødd i 1696, men eg trur at dette må vera feil;Om bonde Eirik Johannesson Ådna på Mjeldheim og kona Sigrid, står det;'Nr. 46, Bonde i Ådna 1701' (det stemmer),'Nemnd 'Sognemand' 1717' kvar kan eg finne det?'Hev ein gut hjå seg. Gunnar Larsson, fødd i Bergen 1696. Bror til 38 og 42'.At han har Gunnar Larsson hos seg i 1701 stemmer, og at han var fødd i Bergen, og han var 5 år. Det kan sjøvsagt vere feil avskrift.Nr 38 er 'Husmann Hans Larsson, avl 1696.' Det stemmer.Nr. 42 er Bonde Baste Olavsson, nemnd 1691, avl 1701, ikkje alder. Ikkje i FT 1701.'Men så går eg til merknaden til 42, der står det;Tenar 1701, Nils Larsson, 12 år, fødd i Bergen. NB. Nils Larsson Mjeldheim, tent ved regimentet 9 år i 1706. Bror til 38, Hans, og til 46, Gunnar?'Dette betyr vel at han kanskje hadde en bror Nils, og han er her LenkeMerkeleg at Ådna har sett spørsmålstegn etter Gunnar på 5 år, men ikkje etter Hans, som altså var fødd ca 1630.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Der er kun denne;Nils Larson Bergen, innrullert 26.09.07, f 1688.Liste 35: matros, innrullering 1704-1709 under Bergen verving. i byen. uten opplsyninger om utskriving eller avgang. (I Kongens tjeneste)som er aktuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.