Gå til innhold
Arkivverket

[#56435] Mangler i kirkebøkene for Fagerborg, Oslo


Gjest Cathrine Just
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrine Just

Av de scannede kirkebøkene for Fagerborg finnes det kun forlovererklæringer 1900-1909, fødsler 1916-25, og lysninger 1910-67 (med mangler rundt 1930). Dermed mangler dåp/fødsler 1897-1916 og fra 1925, konfirmasjoner, vielser, inn- og utflyttinger, samt dødsfall o.a. for hele perioden. Hvor finner man dette pr. i dag, og ville dette bli tilgjengelig?Mvh Cathrine Just

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Formodentlig er ikke bøkene innlevert til Arkivverket ennå. Fagerborg menighet ble opprettet i 1897. Da har man vel påbegynt egne kirkebøker det året, kanskje separate bøker for hver handling. Hvis disse fremdeles ikke var utskrevet for 80 år siden, har ikke menigheten hatt plikt til å innlevere bøkene ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Just

Takk for svaret!Ja, det er vel slik det henger sammen. Jeg skal kontakte Fagerborg kirke og forhøre meg litt. Kanskje det er en mulighet for at jeg kan få informasjon hvis jeg spør, eller kan få komme og se i kirkebøkene hos dem.Mvh Cathrine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.