Gå til innhold
Arkivverket

[#56443] Hjelp tyding kirkebok Skiptvet 1867,


Gjest Tom Askerøi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

Beklager at jeg ikke testet lenken - men det falt meg dessverre ikke inn at det kanskje ikke gjøres med marker, kopier og lim inn?Takk til Ann-Mary som fant kirkeboksiden likevell og laget lenke for meg.Jeg kan godt gå med på at det står noe slikt som 'at' (gammel krøllalfa?), men er like villrede om hva som menes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

De blir ikke viet på den datoen, heller ikke utflytting. Kan det være vaksinasjon. Eller rett og slett bedt om kopi av dåpen, dåpsattest. Men hvorfor blir vel spørsmålet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Det er ikke dato for vaksine,den datoen var 26/7-1868,ifølge konfirmasjonsopplysningen.Kildeinformasjon: Østfold fylke, Skiptvet, Ministerialbok nr. 9 (1878-1900), Konfirmerte 1881, side 89. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5485&idx_id=5485&uid=ny&idx_side=-85>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Tusen takk for hjelpen. Iflg muntlig informasjon fra de gamle flyttet hun til Oslo (Kristiania) rundt 1890 - og moren finner jeg på Mortenshytten så sent som ved folketellingen 1900 - så utflytting var det nok ikke.Såvidt jeg vet har det heller ingen ting med vielse å gjøre - faren giftet seg ikke før i 1882 og moren ble aldri gift.Håper på flere gode forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.