Gå til innhold
Arkivverket

[#56446] Tyding i KB 1815, Domkirken T.heim


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Karen Olsdatter Qvam i Tieniste hos Klamper Lars Rolvsen blir konfirmert som nr 14 til høyre:LenkeTydingen gjelder det som står i spalte 2:Ole Qvam uægte Barnefader som er gift med Sonichens (?) datter. Moderen Serina Erlensdatter (?) Dahl i Ihlen.Kunne Serinas farsnavn være Estensdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kona får jeg til Sonia Jonsdtr og jeg synest det står Estensdtr på mora? Men jeg er langt fra sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Det kan gjerne være at det står Estensdatter. Erlendsdatter tror jeg ikke det skal være, for hvor er i såfall d-en i Erlend?Jeg tror også det står Sonixsens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Takk alle sammen. Estensdatter stemmer bra med hva jeg finner i FT 1801. Det er en Seri uten farsnavn med en datter Karen Olsdatter 2, som bor hjemme hos Seris far Esten på plassen Tømmerdalen i Bymarka. Passer godt med at Seri/Serina kaller seg Dahl.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.