Gå til innhold
Arkivverket

[#56460] Lars Larsen Lindland, Døpt i Spangereid 1823


Gjest Per Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Gulbrandsen

Finner Lars Larsen døpt i 1823 (Spangereid 1823-1848,side 33 øverst)Konfirmert 1837 Tolker hans foreldre til:Gårdmann Lars Giestssen og Guline Michelsdtr. på gården Lindland. Finner ikke noe mer om ham,familien/gården er det noen som kan hjelpe? Finnes det noen bygdebok som dekker dette tidsrommet? Lars blir skipper,og gifter seg i Harkmark kirke 23.03.1858 med Christine Jørgensdatter. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lars er jo der og selvsagt!! Moren er Esther Torchelsdtr f. ca 1742 og Lars skulle være födt ca 1778.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Nå har eg fått Lars, f. 1823, også med i databasen LenkeLars var bror til Guline, f. 1814. Ho var t-oldemor til kona mi. Dattera hennes heitte også Guline (1855-1946). Ho blei blind på sine gamle dagar. Vi har ennå den heimelaga kvite blindestokken hennes.Eg har også felles aner med Lars f. 1823, bl.a. går ei anelinje til Peder Clausen Friis.Lindland ligger på austsida av Lenefjorden, tvers overfor Jåsund. Det hører til dei plassane som nå er blitt attraktive turistområder pga Spangreidkanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Gulbrandsen

Mange Takk! Ja dette var bra,(-har vært bortreist et par dager, så jeg har ikke fått svart før nå)-Er spent på å ta et dykk inn i databasen din,Harald.Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Harald 6Vel så interesant er at Lindland var bruk/ødegård under under Stokke hvor man finner Torolv Stokke, far til Klausson Torolvsson Friis, igjen far til Peder ClaussonLindland var om jeg ikke husker feil gjenstand for sak vedrørende adelig skattefrihet på begynnelsedn av 1600-tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.