Gå til innhold
Arkivverket

[#56461] Birgithe Cathrine Aasen 1760-1797, Hasvik,Finnmark, Hvem var hennes foreldre?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Birgithe Cathrine var angivelig født rundt 1760 i Gamvik i Finnmark. Hun giftet seg 01.02.1781 i hasvik med Christian Peter Killengren.Hun døde samme sted i april 1797. Se forøvrig tema nr.19932 om hennes ektemann Christian Peter Killengren.Er det noen av Digitalarkivets mange dyktige aktører som kan ha kunnskap om hvem denne Birgithe Cathrine var, og hvem som var hennes foreldre? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg løfter denne opp igjen, i håp om at noen av dere sitter med kunnskao eller en ide om hvem som kan være Birgithe Cathrines foreldre.Jeg har ikke registrert noe farsnavn på henne i forbindelse med innføringer i kirkebøkene ved ekteskap, barnedåper eller gravleggelse. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Sissel Kroken

Hei vet ikke om dette hjelper deg videre, men på FamilySearch, står det at hun er født i Tromsø.Birgitte Catrine AASEN Compact Disc #117 Pin #669413 Pedigree Sex: FEvent(s) Birth: 1760 Troms, Norge Death: 15 Apr 1797 Hasvik, Hasvik, Finnmark, NorgeParents Marriage(s) Spouse: Kristian Peter KILLENGREN Disc #117 Pin #669412 Marriage: abt 1783 Hasvik, Hasvik, Finnmark, NorgeMvh Sissel Kroken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk Sissel for bidraget ditt. Jeg har ikke papirene foran meg akkurat nå, så jeg husker ikke i farta om jeg har fått noe mer om hennes opphav.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Aasen-navnet. I tema 19932 blir det opplyst at Bergitha var født i Gamvik og at hun giftet seg i Hasvik omk. 1783. Det blir nå opplyst at hun giftet seg i Hasvik 1.2.1781. Jeg har faktisk vanskelig for å finne henne gift i Hasvik - hvor finner man det. Videre blir det nå antydet (hvordan har man kommet frem til det?) at hun var fra Troms og født i 1760. Skulle hun være fra Troms (Aasen), vil jeg kanskje kunne gi noen flere opplysninger da man har kommer inn på min slekt. Men først dette om når og hvor hun giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.