Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Leif Engnæs

[#56470] Bakken slekta.

Recommended Posts

Gjest Leif Engnæs

Hei. Jeg søker etter Anton Andreassen Født 28-9-1881 på Bakken v/Pukkerurd i Lunder,Døpt 4-10-1881 i Lunner.Gift med Amalie Pedersdatter,vet ikke mer om henne? Jeg søker etter når dem giftet seg og hvor,er også intresert når Amalie er født,hvad hennes foreldere heter. Hans forfedere har jeg funnet.Håper noen kan hjelpe meg med dette. MVH Leif engnæs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det finnes 6 Amalie Pedersdt. i nærmeste omkrets. 1 Øyer, 2 Ø.Toten og 3 V.Toten i 1900. Det finnes også vielser for begge Toten i databasen derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Så vel litt feil der. Bare Kolbu i V.Toten og borgerlig viede, men fant ingen ting der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Engnæs

Hei Berit Knudsen. Jeg tror ikke dette stemmer,årstallet er ikke det samme som er i mine papirer.Året skall være som skrevet tiligere. MVH Leif Engnæs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Mye mulig du har rett, men årstall og fødested oppgitt i FT er ikke alltid riktige, og her er det snakk om kun 1 år. Hele navnet stemmer, og det er vel ikke så mange som het det. Har du noen anelse om hvor han kan være i 1900 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Kan dette være en mulig kandidat til Amalie Pedersdatter? LenkeBare et forslag.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Engnæs

Hei Gunn Huglen. Dette virker som er riktige persjoner du har funnet. MVH Leif Engnæs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Ja, det var hyggelig, men jeg tipper at Berit har funnet rett person også.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Skjelland

I Gravminner i Norge er det registrert ei Amalie Bakken, f. 5/11-1885, død 22/1-1983, begr. I Åsmarka, Ringsaker, Hedmark. Ingen andre er registrert på samme gravsted.Men det kan være flere med samme navn. Det beste utgangspunkt er å finne vielsen, rundt eventuelt første barns fødsel. Lykke til videre.Mvh Solveig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

For å begrense leteområdet så lurer jeg på om det finnes noen barn av dette paret.Vet du noen årstall og evt. fødested for evt. barn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Skjelland

Legger inn linker til Anton Andreassen Bakkens dåp, konfirmasjon og FT 1900, da det er lettere å følge han videre.Døpt i Lunder, Norderhov, bosted Pukkerud-eie: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5895&idx_id=5895&uid=ny&idx_side=-47>LenkeKonfirmert 1896 i Lunder, Norderhov, bosted Pukkerud-eie: LenkeFolketelling 1900, bosted Bakken, Norderhov:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Engnæs

Hei Solveig. Anton Andreassen giftet seg med Amalie Olsen fra BALKE I ØSTRE TOTEN.Født 1889,Døde 30-7-1976.Har et barn SIGRUND MARIE OLSEN. Gift Hansen bor i Hønefoss. MVH Leif Engnæs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive