Gå til innhold
Arkivverket

[#56492] Lå Waagen i Nordland under et annet sogn før 1843?


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvis du søker på DIS-Norge, Slektshistoriske kilder, genealogiske ressurser, Nordland og går inn på Vågen så vil du finne flere andre kilder. Der er det henvist til Børje Jonsens hjemmeside med blant annet 'Prestens døds-og vigselslister 1809-1850'. Dessverre får jeg feilmelding når jeg forsøker å gå inn på linkene på Børje Jonsens hjemmeside, men det kan være forbigående eller det kan være en feil på min pc. Det er også skrevet der om mannskapsruller som skal være å finne for Vågan på mikrofilm NT-199/200(da er Vesterålen også med). På den oversikten jeg har er Vågan på NT-199, mens Gimsøy som også var under Vågan og Valberg er å finne på mikrofilm NT-198. På Statsarkivet i Trondheim har de vaksinasjonsprotokoller for Vågan fra 1818, og dit kan du skrive. Det står noenlunde det samme der som i en vanlig kirkebok med hvem som var faren osv. Det går jo an å sende en mail til Statsarkivet i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det var denne siden jeg beskrev som Børje Jonsons hjmmeside, og jeg kommer meg inn på siden med får beskjed om generell feil når jeg prøver å gå inn på linkene der. Ligger denne feilen bare hos meg, eller har flere samme problemeet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det som skjer er: Jeg år inn på siden-trykker på en link. Får denne meldingen: Vil du åpne eller lagre filen-jeg velger åpne- Et program prøver å åpne webinnhold ved å bruke programmet, og noe mer- Programmet ikke gyldig signatur- jeg velger tillat, og får: Open office: Generell feil, generell inn/ut-feil. Jeg har ikke hatt dette problemet tidligere, og har ikke det på andre sider på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Maskinen er ny og ble innkjøpt på slutten av november, og da jeg kom hit igjen etter jul den 03.01 hadde den nye skriveren kortsluttet og gjort at jeg ikke kom inn på. Den 08.01 hadde jeg en som 'reparerte' her fra butikken jeg kjøpte pc på, så det burde være unødvendig med oppdatering. Det merkelige er at jeg ikke har problemer når jeg søker på navn der inne, men kommer altså ikke inn på det som går på kirkebøker, manntall osv. Har jo ikke det store behovet for det akkurat nå, men det er likevel irriterende fordi jeg vet jeg får bruk for mye fra disse linkene senere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olsen

Jeg har også en forespørsel i Vågan som det er liten respons på Lenke Beklageligvis la jeg den heller ikke inn på Nordland, da! Dersom lenken svikter og noen er interessert heter forespørselen: 55267: Ole Bendixen Wilmann på Helle i Vågan og guanofabrikken ved Leirosen ca. 1850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.