Gå til innhold
Arkivverket

[#56494] Helga Fredrickson født i Norge - Hjelp til å finne hennes begravelse


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Helga Fredrickson, f. i Norge. Død 21.8. 1922 i Oshkosh, Wisconsin. G.m. Anton Andersen, f. 29.11. 1853, Biskoplen-eie, Nes på Hedmark.Skulle gjerne ha funnet ut hvor Helga kom fra i Norge. Trenger derfor hennes alder. Kan noen prøve å finne hennes dødsfall/begravelse?MVH Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Var hun ugift da hun utvandret? Jeg finner 2 stk. Helga Fredriksen i emigrantprotokollen for Kristiania. Den ene reiste 29.04.1892 og var da 21 år (altså født ca 1871), hjemsted Trondhjem. Den andre reiste 27.09.1919 og ble født 06.12.1896, hjemsted Kristiansand, ugift tjenestepike. Hun er rimeligvis for ung. Og så finnes det jo flere avreisehavner enn Kristiania, som jeg ikke har lett på. Mitt poeng er at det kan være god sjanse til å finne både hjemsted og alder om du kan finne din Helga i emigrantprotokollene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.