Gå til innhold
Arkivverket

[#56505] Karen Villumsen/Villumsdatter Nittedal


Gjest Jan Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Braathen

Jeg fant følgende informasjon på FamilySeach.LenkeJeg klarer ikke å finne ekteskapet mellom Michel Christensen og Karen Villumsen i kirkebøkene.Kan noen gi meg et råd om hvor jeg bør lete. Mye peker mot Rud gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var merkelig, jeg finner dem heller ikke. Ikke finner jeg Christen eller Villum heller.Men jeg fant Guldbrand döpt 23/3-1783: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7623&idx_id=7623&uid=ny&idx_side=-16>LenkeForeldre Michel Christensen og Kari Willumsdtr Holmerud.Kan det være at Nittedal og Hakadal ble eget sogn i 1774 og hörte til Skedsmo för den tid? Men jeg finner dem ikke der heller.Ellers har du vel funnet de andre barna?Christen 25/1-1778Willum 24/12-1779 (döpt 1/1-1780)Johanne 5/7-1789 N° 47 högre side: Permanent sidelenke: Lenke Hans 28/1- 1787 Högre side: Permanent sidelenke: Lenke Nils 23/9-1792 N° 41 högre side: Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er de på Holmerud i 1801 med tre av barna: LenkeUndres på om de er forfedre til slekt av meg som fremdeles har samme Hans navnet og bor på Holmerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

FS oppgir foreldra til Michel Christensen som Christen Michelsen og Aase Pedersdr,men jeg finner han ikke i kirkeboka (Skedsmo). De sier han var födt 1747, jeg kan jo ha oversett han. I ft er han 1 år eldre enn kona og hun var jo födt i 1750. Kanskje du er heldigere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

N° 22 venstre side: Permanent sidelenke: LenkeLyst for dem 27/8-1747, vielse 10/12-1747 Willum Jensen Loh...(?) Randi Holmerud Synd det ikke står gårdsnavn i 1801 ft for Nittedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

I Bygdebok for Nittedal og Hakadal 1. bind står Holmerud omtalt under Rud. Der går det an å følge slekta videre bakover på Rud og Glosli hvor Villum kom fra. Ta en tur på biblioteket og lån den, men du bør bruke kirkeboka ved siden av for å fylle ut og muligens korrigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.