Gå til innhold
Arkivverket

[#56527] tydehjelp Sauherad 1836


Gjest Kristinn Hegna
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristinn Hegna

To overraskende og uleselige stedsnavn dukker opp i giftermålet til John Sigurdsen (Holtan) og Guro Halvorsdatter, nr 10 her Lenke . Han er 'boende paa Holtan', men hvor er de født hen?Hennes far er Halvor Olsen. Kan noen også hjelpe meg med navnet på hans far og navnet på forloverne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

10. S. dag (16. juni) John Sigurdsen Hemb, pige Guro Halvorsdtr. Fød p. Hemb, boende p. Flotten. 22, 19. Sigurd Ellefsen Hemb. Halvor Olsen. Henning?? Hemb, ?? ......dalen?? 10. April, 17. Do, 24. Do.Jeg er usikker på om det er Henning som er 1. fadders fornavn. I tillegg er fornavnet til fadder nr. 2 uleselig, og jeg har problemer med å finne en gård som passer med bostedet til fadder nr. 2, men det slutter trolig på dalen.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Takk, det stemmer nok! Jeg fant Johns konfirmasjon og der sto faren som Sigurd Ellefsen, men jeg klarte heller ikke der å se om det sto Hemb eller Klemb eller...Men rart at Guro Halvorsdatters far er oppgitt til Halvor Olsen, for jeg tror jeg har funnet hennes konfirmasjon i 1836, og der står det Halvor Gundersen... LenkeFår undersøke mer. Takk for hjelpen! Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Når jeg ser nøye på hvor John Sigurdsen bodde tror jeg nok at det står Holtan der og ikke Flotten - Det er de H'ene som forvirrer, sammenlign med Hemb som ser ut som Flemb eller Klemb.Jeg tror også at det kan vært snurten av en S vi ser på fadder nr 1, slik at det er Svenning eller Svennung Hemb det står. Si gjerne fra hvis dere er uenig, ofr det er vanskelig å lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.