Gå til innhold
Arkivverket

[#56532] Hvor ble det av Henrikke Jacobmine Petrine Petersdatter Ostad, f. 1859 ?


Gjest Kirsti Ottersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Ottersen

Jeg har et problem som jeg lenge har prøvd å finne ut av. Henrikke Jacobmine Petrine Petersdatter, født 07 okt 1859 Borge i Lofoten.Gift i 1886 Buksnes. Skilt mellom 1895 og 1900. Klarer ikke å finne henne på F.T. 1900, har lett i kirkebøkene for døde, men finner henne heller ikke der, ihvertfall ikke i Lofoten.Hennes mann var fange i Trondheim tugthus rundt 1896 og i fangeprotokollen står det at han kone Jacobmine oppholder seg etsteds i Nordland, antagelig Helgeland. 'Opholder sig dog meget ofte i længre Tid paa Bodø hos Restauratør Dansmo (?). Jeg har lett i kirkebøker i det området også, men ingen spor etter henne.mvhKirsti Ottersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Kirsti!Fant denne mannen i Bodøtellingen 1875:Skredder(eget verksted)Martin Hansmoe??LenkeKan det være denne mannen Henrikke Jacobmine Petrine Petersdatter pleide å være hos i lange perioder?Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Ottersen

Hei Ann-Mary!Ja, det kan jo være mulig at det er ham. Jeg får sjekke litt mer rundt Bodø. Har lett etter henne i flere år... Takk skal du ha.Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Ottersen

Har prøvd å finne Martin Hansmoe?? i F.T.1900, men klarer ikke å finne ham der. Tenkte kanskje, hvis det er rette mannen, at Henrikke kunne være oppført der også.Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Ottersen

Mannen jeg leter etter er Restauratør. Martin i F:T. er jo skredder, så jeg har på følelsen at det ikke er rette mannen.Begynner og lure på om Henrikke kan ha reist til Amerika...Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Kirsti! Forsøkte å søke etter Henrikke på Ellis Island,men kunne ikke finne henne.Søkte bare på fornavnet Henrikke ,men det kan jo hende at hun brukte Jacobine eller Petrine også.Pussig at vi ikke finner noen av dem på tellingen?Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Ottersen

Hei Ann-Mary? Mener at hun kalte seg for Mina også, så hun kan jo operere med mange navn hun.. Vet jo at hun levde helt på slutten av 1890-tallet ettersom hun da ble skilt.Samme problemet har jeg med mannen som hun ble skilt fra også. Han reiste til Newcastle rundt 1897.Hadde vært skikkelig artig og funnet dem.Mhv Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.