Gå til innhold
Arkivverket

[#56536] Søger min mor i FT 1907, evt. i Aker (Østre?)


Gjest Annelise Brahtz
 Del

Recommended Posts

Gjest Annelise Brahtz

Min mor, Alfhild Annette Holm, var ikke sammen med sin mor og lillesøster i FT 1907, der hun er 7 år gl. Hun er muligvis på 'Ulven' gård i Østre Aker? Er det én her, der kan se, om det er rigtig?Mvh. Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Tak til Gun og Berit fordi I altid er parat til at hjælpe! Min mormor Elise Holm og min mors lillesøster er i FT 1907 i Magnusgt. hos Elises forældre. Kone på 'Ulven' er søster til Elises svigermor, og børnene opholdt sig ofte der.Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Nej. Jeg har alle min mors data - ville bare følge hende i Folketællingen for 1907, fordi familien flyttede så meget i de år. Der kan selvfølgelig også være en fejl i Folketællingen 1907, at skriveren har glemt at skrive min mor ind. Folketællingen for 1907 er vist ikke digitaliseret endnu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da skjønner jeg bedre. Men du må nok vente litt til på landsomfattende folketelling. Siste som er off. er den fra 1900. Deretter kommer det vel en i 1910, og da er det nok 2 år til å vente da det må ha gått 100 år. Men kommunale tellinger finnes på Oslo Byarkiv. Kanskje du kan få hjelp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Tak fordi du har fulgt med så langt. Du nævner, at næste FT kommer (muligvis) fra 1910 - er 1907 tællingen måske kun for Oslo (Kristiania) ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kjenner faktisk ikke til noen 1907 telling, så det er vanskelig å svare deg på det. De kommunale tellingene er ikke båndlagt. Så jeg antar 1907 er en av de, og siden det gjelder Oslo så tror jeg nok det også er kun for Oslo. Her kan du lese litt om de kommunale folketellingene Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg lurer nå på om ikke det er rett familie som jeg henviser til i 1900-tellingen likevel , innlegg 2.Legg merke til at far Heter Severin Julius Holm, og mors navn er Olga med et dobbet fornavn.Se da på dåpen som Berit har funnet, innlegg nr. 3.Her passer opplysningene bra med dem fra 1900-tellingen, med det udøpte pikebarn?Ellers kan det hende du kan få noen til å slå opp i adresselistene i Oslo Byarkiv for deg?Lykke til i alle fall. Jeg kjenner heller ikke til en 1907-telling.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Legg også merke til at i samme lenke , innlegg 2 finner du flere med etternavn Holm, samme adresse. Anton Juliuss. Holm og Laura Elise Holm. Muligens også slektniger ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Berit: Tak for lenken til de kommunale tællinger - det anede jeg intet om!Gun: Tak for din altid gode vilje til at hjælpe, men det er ikke min slægt. Se mit indlæg nr.6.Mange hilsener til jer begge. Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.