Gå til innhold
Arkivverket

[#56564] Peder Hansen Braathen til USA i 1905, kan noen hjelpe?


Gjest Bjørn Brekke
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Brekke

Min mormors bror Peder Hansen Braathen født 13.06.1882 i Veggli, Rollag, Buskerud emigrerte til USA 27.01.1905 med SS Montebello fra Oslo - Kr.sand - Hull. Agent var Elster og han var registrert som Peder Hans. Braathen. Destinasjon ver oppgitt til Wisconcin. Jeg har opplysninger om at han senere giftet seg i USA med Marie og fikk to barn. Han døde i USA. LenkeJeg har prøvd å finne han i Ellis Island arkivet, men er ikke i stand til å finne noe som er i nærheten av å stemme.White Star Line hadde også rute til Boston, så det kan hende han gikk i land der, men jeg finner ikke skipslister for den havnen.Jeg er takknemelig dersom noen kan hjelpe meg videre.Hilsen Bjørn Brekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Du finner han på Ellis Island her om lenken fungerer: LenkeIallefall ankom han Ellis Island 8.2. 1905 under navnet Peder Hansen Brathen (med en a)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Brekke

Hei Bengt.Tusen takk for hjelpen, det er nesten utrolig at jeg ikke greide å finne han, men det var ant. den eneste varianten jeg ikke hadde prøvd.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.