Gå til innhold
Arkivverket

[#56583] Tyding av gateadresse i Bergen


Gjest Jan Sæthre
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

det kan være både Nye og Nordre Sandviksvei. begge eksisterte. finner imidlertid ikke faren i Adresseboken for 1924-1925. flyttet de mellom da og 1926?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nordre Sandviksvei hadde bare et eller noen få numre. Rode R 1-105. Så det er nok Nye Sandviksvei 18. Den adressen er helt inne med Mariakirken, men de hørte vel til Sandvikskirken. Edvardsensgate er litt lenger nordøst i Sandviken. Skal legge inn et kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK. Edvardsensgate 34 øvre prikk, Nye Sandviksvei 18 nedre prikk. Sandvikskriken ligger rett utenfor øvre billedkant. Mariakirken på nedre billedkant.

bilete4234.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Det spiller jo liten rolle, Solveig bor i Nye Sandviksveien 18 og ble konfirmert i Sandvikskirken. Jeg er selv konfirmert i Mariakirken og grensen mellom Sandvikskirken og Mariakirken gikk vel opp Helgesensgate. Trodde nr 18 lå nord for Sverresborg, men ser jo prikken du har satt ligger rett over gaten for det som i dag er Birkebeinersenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sæthre

Arnfrid. Har nettopp funne denne Nils Sørensen Eidsvåg så eg har ikkje oversikt over slekta hans enno. Det er ingen søsken som heiter Lars eller Otto, etter det eg veit så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg trur den nedre prikken på kartet er feil. Der er vel ikkje så mange hus på den sida av gata at dei skulle ha kome til nr. 18 i det huset Rasmussen hadde fotoforretning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.