Gå til innhold
Arkivverket

[#56590] Buskerud - Eiker - Brødre Aas - bygdebok?


Gjest Harald Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Kvale

På gården Brødre Aas bor det i 1801 en Hans Simonsen (50 år) med familie.Hvis noen har bygdebok fra området ville jeg likt å visst om den nevner noe om datteren Maris skjebne.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jfr artikkelen av Torgny Aas (som henvist til i innlegg 3), s. 84:Hans Simensen (1751-1807) fra Ås og Anne Andersdatter (1752-1821) fra Lo angis å ha hatt 11 barn, nemlig 1) Simen (1777-1828), 2) Anders (1779-1850), 3) Ole (1780-1832), 4) Hans (1782-1782), 5) Ingeborg (1783-), 6) Anne Katrine (1785-), gift med Tollef Syversen (1780-) fra Sørby, 7) Hans (1786-), 8) Marte (1788-), gift med Morten Horgen, 9) Anne Marie (1789-), gift (1) med Ole Skalpe, (2) med Tore Såsen, 10) Borger (1791-), 11) Jon (1795-1863).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Kvale

Tusen takk til dere alle, men dette viste seg dessverre å ikke være den Maria Hansdtr. jeg håpet på.( 'Min Maria' ble gift 1822 med Petter Jørgensen Laugerud ) Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver her med en lenke til ditt andre tema om Maria Hansdatter , Aas: LenkeHer ligger også vielsen med Petter Jørgensen fra kirkeboka. Pussig at det skulle være to med samme navn og omtrnt samme alder på gård Aas?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da spørs det om du ikke må tilbake til Sandsvær-området der det også er flere Aas-gårder.Kan dette være den rette Petter Jørgensen her hos foreldre i 1801? LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn på nytt 1. barn døpt med foreldre Petter Jørgensen og Maria Hansdatter: Lenke Vi må nok til Sandsværs historie, er jeg redd. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.