Gå til innhold
Arkivverket

[#56598] Johannes Mikkelsen Stenhjem f.07.06 1833 i Bergen


Gjest jan johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest jan johannessen

Søker opplysning om Johannes Mikkelsen Stenhjem. Han var gift med Marha (etternavn ???) 28 nov.1885 Barn ? Foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Beklager, men jeg finner ingen Johannes Mikkelsen Stenhjem f denne datoen, men derimot Mikkel Johannesen Stenhjem [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=21&filnamn=dp12011816&gardpostnr=11216&personpostnr=33635&merk=33635#ovre>LenkeVielsen LenkeKan du ha byttet om fornavnene? Johannes far, Mikkel, var gm Marthe Msrie Torkildsdatter. De fikk også barna Anne Martine i 1826 LenkeElse Bergithe i 1828 LenkeChristine Giertine i 1830 Lenkedød Lenke Christine Giertine i 1831 LenkeJacob Johan i 1835 LenkePeter Andreas i 1838 LenkeJohan Martin i 1841 LenkeFamilien ser ut for å ha flyttet mye; 16-81, 12-57, 18-59, 16-27, 16-85, 16-88 og 16-73Det kan være Johannes som dør her Lenkeher dør Marthe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Men han er født i Sogndal i 1850, Jarleif, ikke i Bergen i 1833. Vi får se hvilke flere opplysninger Jan Johannessen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jan johannessen

Takk for opplysningene Arnfrid. Jeg hadde noe kluss med fødselsdato som forvirret. Ble også litt forvirret når du skrev: Johannes far, Mikkel, var gift med ..... Det skal selvfølgelig være: Johannes, far til Michael (Mikkel), var gift med ........ Jeg skjønner ikke ditt innspill Jarleif. Har du sendt rett lenke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jan, betyr det at det er den rette familien jeg har funnet? Hva er det med datoen 28 nov.1885? Finner ingen i denne familien viet på den datoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jan johannessen

Har ingen god forklaring her Arnfrid, men det kan være at datoen 28. nov. 1858. dato for vielse mellom Michael Johannesen og Marie Cornelia Grahl, har blitt til 1885.Må skylde på sene nattetider. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jan johannessen

Jeg sier takk for bistand Arnfrid. Har nå klarhet i slektslinjen fra Johannes Michelsen Stenehjem via Grahl-slekten og fram til dagens etterslekt (Johannesen), men vet ingenting om forfedre til Johannes. Har du noe å bidra med her sier jeg takk til det. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.