Gå til innhold
Arkivverket

[#56602] Dorte Olsen, f. Myre


Gjest Brit Mamen
 Del

Recommended Posts

Gjest Brit Mamen

Dorothea Olsen. Kan man finne noen flere opplysninger om opphavet hennes? Dette er min oldemor, men jeg vet lite om henne. Hun ble kalt Dorte. Jeg har fått muntlige informasjon at hun er født 3/8 18?? og død 22/10 1904, er fra Kristiansund, men familien kom fra Trondheimsområdet og het Myhre, Hun var gift med Sivert Olsen som hadde byttet navn fra Sjur Brenneland. I 1900 er hun bosatt i Kristiansund og manntallet angir at hun er født der i 1854. Link: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f01503&gardpostnr=826&personpostnr=3847&merk=3847#ovre>LenkeJeg finner to mulige på 1865 tellingen i Kristiansund: Ragna Dortha Garthe og Karoline Dorthe Haralds. Jeg har ikke holdepunkter for å komme videre. I Trondheim 1865 er det en som heter Ragna Dorthea Myre, men hun er født i 1852. Kan dette være min oldemor? Link:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er konfirmasjonen til Ragna Dorthea Myhre i Domkirken i Trondheim [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=KF16011866d&gardpostnr=231&personpostnr=691&merk=691#ovre>LenkeRagna Dorthea flyttet til Strinda i 1878 LenkeI 1900 ser det ut som hun var gift og bosatt i Strinda Lenke. Her er dåpsinnførselen til ett av barna, døpt i Malvik i Strinda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Mamen

Mange takk for svar. Hun er ikke personen jeg søker informasjon om. Det er godt få å vite. Siden kirkebøkene i Kristiansund brant under krigen, må jeg søke andre kilder hvis jeg skal finne opphavet til oldemor Dorothea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.