Gå til innhold
Arkivverket

[#56612] Trenger hjelp fra USA-eksperter


Gjest Wenche Farstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Farstad

HeisannMed god hjelp tidligere, prøver jeg igjen:-)Etter nitidig leting, har jeg til slutt funnet min bestemors bror 'over there'. Han døde i 1963, og i testamentet står det at han er 'Bachelor' (ungkar). Den eneste personen som er nevnt i testamentet, er ei dame født i 1923. Denne damen er også død (1992), så å kontakte henne er da umulig.... Jeg lurer på om noen kan ha noen tips for hvordan jeg skal finne ut om henne? Iflg. ubekreftede 'familie-rykter' skal min onkel ha hatt et forhold til ei dame mens han var der, men at denne damen hadde 'stukket av' mens han 'var borte' som min tante sa. Hvor han var, eller når dette var, det husket hun ikke, dessverre...Damen jeg er på leit etter opplysninger om, het Irene Helen Sala, f. 8/8 1923, og død 4/4 1992. Hun døde i Bellingham, Whatcom county, Washington, men jeg har ikke greid å finne ut hvor hun ble født. Hennes SSnr er utstedt i Oregon, før 1951 som det står. Hun er begravet på Pleasant View Cemetery, Post Falls, Kootenai county, Idaho, forresten samme kirkegård som min onkel. Det er flere med etternavnet Sala som er begravet der, fra samme familie, men ved oppslag i Ft for både 1920 og 1930, finnes det ingen ved navn hverken Irene eller Helen i familien. Derfor tror jeg kanskje at hun kan være gift Sala..Det finnes ei Irene Helen Sala i FT for 1930 som er født i New York i 1925, men jeg tviler på at dette er den samme. Mye p.g.a jeg også finner samme(?) person død i NY senere.Har også prøvd å lett etter 'Obituary' av denne Irene Helen, men det finnes i allefall ingen om henne i Whatcom county, Washington. Muligens kan det finnes i Kootenai i Idaho, men jeg har ikke funnet noe der... enda.Hvis noen har noe stalltips til meg, er jeg takknemlig for svar.Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Hvordan vet du at det ikke finnes obit om henne i Whatcom, Washington? Har du fått noen til å tråle avisene der?Tror det kan være lurt å få noen til å tråle avisene på leiting etter obit i Kootenai couty i Idaho også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Farstad

HeisanJa, har fått noen til å lete i avisene der, og det finnes ingen i flg. den personen. Har også tatt kontakt med noen ang. det samme i Kootenai, ID, men har ikke fått svar der enda.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Wenche! Ser at du sier denne Irene Helen Sala er død 4/4 -92.På gravstedslisten står det at hun er død 4/4-91,ett år tidligere!Sala, Irene Helen, b. 8 Aug 1923, d. 4 Apr 1991LenkeMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Farstad

HeisannJa, slik går det når fingrene ikke greier å henge med i svingene:-) Beklager, så klart det skulle være 1991, og ikke 1992..Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.