Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Charlotte Hagen

[#56621] Litt tydehjelp Verdal 1834

Recommended Posts

Gjest Charlotte Hagen

Jeg trenger litt hjelp til å tyde et stedsnavn.Lenke, nr. 15Brudgommen død 4. eller 7/11 71. Vielsen den 13 Juni.Ungkrl Ole Jacobsen Erlesv(ald) f. 1816 (18 år) Hm S fra Sc?i??I 1865 står det at han er født i Verdal, men det står det om henne også selv om hun er født i Skogn (Frosten)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bengt E. Vesthagen

Mitt forslag er at det står Schem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Lurer på om det kan være denne karen? [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=Foedverd&gardpostnr=1916&merk=1916#ovre>LenkeHer står farens bosted oppgitt til Stiklestadvald. Kan det som står i kirkeboka være forkortelse: 'Sti v'?Eventuelt finnes det en gård i Verdal som heter Skei/schei men der bor det ingen Jacob i 1809

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Her er siden i kirkeboka: Lenke og her står det at Ole ble viet 13.6.34, notert av presten i etterkant sannsynligvis.K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Charlotte Hagen

Ja, der var han! Tenk om alle bøkene var slik som disse i Verdal! Jeg har aldri sett på maken til utfyllende informasjon om hendelser senere i livet.Takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.