Gå til innhold
Arkivverket

[#56622] Efterlysning


Gjest Carola Magnusson
 Del

Recommended Posts

Gjest Carola Magnusson

Jag letar efter en Nils Oliversen alternativ Olivesen född i Norge runt 1801 och som skall ha kommit till Sverige som krigsfånge 1814.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Har du forsøkt folketellingen 1801? Oliver var et sjeldent navn i Norge på den tiden. Da jeg søkte på etternavn begynner på Oliv- fikk jeg bare opp seks alternativer. Om ikke din Nils er blant dem, kan du jo søke på fornavn som begynner på det samme, siden faren til Nils sannsynligvis het Oliver.Kanskje denne Oliver giftet seg på nytt, og fikk flere barn: LenkeFire andre holdt til å vestlandet, en i Nordland. Forøvrig finner du 13 Oliver i 1801.Jeg er usikker på hvor og hvordan krigsfangene ble registret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1801 tellingen fant jeg kun denne med fornavn Nils og Etternavn Oliversen: LenkeDu sier at han skulle være født ca 1801, var han da ikke litt vel ung til å være krigsfange i 1814?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her står en del om Norske prisonfanger 1807-1814: http://digitalarkivet.uib.no/DaDoc/fa22001807.htmJeg lurer fortsatt på om det må være en feil her med hensyn til antatt fødselsår.Kan det elles tenkes at noen fra sjømilitære havnet i Sverige etter prison i andre land? ( England?)Er redd det er for få opplysninger her til å hjelpe:mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.