Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bernt Jenssen

[#56630] Hanna Sophie T(h)omasdtr. f. 03.03.1852, Hillesøy i Troms,

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

har du tenkt på om hun kan være gift og bruke mannes etternavn i 1900-tellingen?Slik som denne damen: LenkeEller om hun kan være emigrert ?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til Hanna hos pleieforeldre i 1865 også: LenkeHer er hun bare ført som Hanna, som du ser.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en Hanna Tomasdatter som hushjelp i 1875, riktignok står hun nevnt som født i Kvenanger, men det kan være en feilføring?? LenkeOfte er ikke alder rett i folketellingene, så aviket aldersmessig er vel mulig?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bernt Jenssen

Takk for svarene Gunn!I den linken du har lagt ved i ditt første innlegg, finner jeg ingen 'Hanna'. Som jeg skriver i mitt innlegg, så har jeg registrert henne i FT. 1865 på Sommarøy.I ditt siste innlegg er jeg tilbøyelig til å tro at den Hanna er en yngre søster av 'husmoderen'. Har også sjekket kirkebøkerne ang. giftemål, uten resultater. Fant en Hanna Sofie 'Andersen' f. 1850 i Lenvik, gift i Tromsø i 1876 med en Simon Madsen og i FT. 1900 er hun oppført med etternavnet 'Madsen' men, hun har ikke rett far! Min Hanna's far er Thomas Hansen (se den første linken i mitt innlegg). Har også delvis sjekket emigrasjonslister uten resultat. Sjekket også 'Utflyttede i kirkebøkerne'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.